You are currently viewing Miks võiks taasturundus ehk remarketing Sulle kasulik olla ja kuidas seda edukalt teha?

Miks võiks taasturundus ehk remarketing Sulle kasulik olla ja kuidas seda edukalt teha?

Kas teadsid, et umbes 98% Sinu kodulehe külastajatest ei hakka kohe kliendiks, kui nad Su kodulehte esimest korda külastavad? Või et inimesed peavad kuulma Sinu ettevõttest vähemalt 7 korda enne, kui nad reaalselt Sinu poole pöörduvad? (1)

Kui Sa tahad, et Sinu kampaaniad oleksid võimalikult efektiivsed, peaksid andma oma lehe külastajatele teise võimaluse poodi tagasi tulla. Inimesed võivad Su lehelt küll lahkuda, kuid Sul on võimalus neid tagasi kutsuda, et toimuks konversioon.

taasturundus, analüütika

Miks on remarketing kasulik?

Taasturundus (remarketing, retargeting) tähendab reklaamide suunamist inimesteni, kes on Sinu kodulehte juba külastanud või midagi Su lehel teinud (ostukorvi lisanud, liitunud meililistiga jne.), Sinu sotsiaalmeedia kanaleid külastanud, Sinu kohta või sarnast toodet/teenust otsinud või isegi konkurendi lehte külastanud. 

Põhiidee selle taga on jõuda klientideni, kes on Sinu brändi või toodetega juba kursis, mille tõttu on ka suurem tõenäosus, et nad lõpuks eesmärgi täidavad.

Seda võib kasutada toote või teenuse reklaamimiseks, et saavutada mõni kindel konversiooni eesmärk. Näiteks e-kaubanduses võib seda kasutada selleks, et kutsuda inimest tagasi e-poodi kui klient on ostukorvi midagi lisanud, kuid mingil põhjusel ostmata jätnud (nt. viimase hetke ümberotsustus, tähelepanu hajumine mujale jne).

Kuidas see töötab?remarketing, taasturundus, reklaam, e-poe reklaam

  • Klient külastab Sinu veebilehte või loeb Sinu brändi kohta mujalt
  • Kliendi veebilehitseja külge jääb küpsis, kui ta küpsiste kasutamisega Sinu lehel nõustub, ning see lisatakse remarketing listi
  • Soovid teha kampaaniat näiteks Facebook Pixeliga, mis on sihitud ainult varasematele veebilehe külastajatele, kes on remarketing listis ja kes on lehte külastanud näiteks viimase 30 päeva jooksul.

Siin on üks näide Yaga Facebooki reklaamist, kus kutsutakse klienti taas tutvuma nende e-poega:

yaga, facebook reklaam, fb ad

Milliseid remarketing liike on olemas?

  • Standard ehk näidatakse reklaame inimestele, kes on varasemalt lehte külastanud. Reklaami näidatakse teistel lehtedel ja appides.
  • Dünaamiline ehk dynamic ads on sarnane eelnevaga, kuid reklaam on rohkem personaalsem kuna kasutatakse spetsiifilisi tooteid või teenuseid, mida klient lehel vaatas.
  • Nutiseadmete jaoks on võimalik eraldi reklaamid sätestada, mida ongi võimalik näha vaid telefonis või mobiili versiooniga kodulehtedel.
  • Otsingumootorite retargeting toimib siis, kui klient otsib midagi Googlest ja näeb seal Sinu lehekülje reklaami. See aitab Sinu sihtrühma veelgi rohkem paika panna ehk reklaami näevad inimesed, kes otsivad asjade kohta, mis on Sinu toote või teenusega seotud.

Listi retargeting tähendab seda, et saad oma reklaamid suunata inimestele, kes on liitunud meililistiga läbi Sinu kodulehe. Näiteks uudiskirjaga liitujad.

taasturundus, ostu sooritamine, ostu tegemine, krediitkaart, reklaam, e-pood, veebipood

Kuidas saaksid seda edukalt teha?

  1. Taasturundus tuletab Su kliendile meelde Sinu brändi ja julgustab tegema konversiooni ning nii on ta suure tõenäosusega seda nõus ka tegema. Igat reklaami on võimalik sihtida ja kujundada vastavalt vajadusele kuna iga klient satub Sinu lehele erinevatel põhjustel. Seetõttu peaksid läbi mõtlema ka erinevad segmenditüübid, et saaksid alati sihtida just seda õiget.
  2. Paljud turundajad arvavad, et kampaania tuleb kõigest sätestada ja lasta sellel teha oma töö. Paraku see nii ei toimi. Sa peaksid läbi mõtlema kuidas ja mida Su potentsiaalsed kliendid Su lehel teevad, et need inimesed Su kliendiks lõpuks muutuvad ning jälgima reklaami analüütikat ja tulemusi. 
  3. Inimesed jõuavad Sinu leheni erinevatel põhjustel, seetõttu peaksid sihtima reklaami lähtudes sellest põhjustel. Näiteks inimene, kes on varem vaadanud Sinu lehelt pesumasinaid ei soovi suure tõenäosusega osta Sinult jalanõusi. Seetõttu peaksid kasutama Custom Audience-i ning sihtima vastavalt iga kliendi vajadusele.
  4. Ole sagedusega ettevaatlik. Sa tahad, et Su sõnum jõuaks kliendini, kuid liigne reklaamimine võib kliendile mõjuda hoopis vastupidiselt, mistõttu võib kodulehe klikkimise asemel juhtuda „mark as spam“ klikk.
  5. Ära unusta kirjutada juurde reklaamile lühike tekst koos hea üleskutsega ning vajadusel teha või leida hea visuaal! Tekst peaks olema võimalikult lühike kuid informatiivne, rääkima pigem väärtustest kui funktsioonidest ning peaks tekitama emotsiooni. Kasuta piltidel võimalikult vähe teksti ning keskendu professionaalse pildi kasutamisele. Proovi teha mitu reklaami erinevate piltide ja tekstidega ja tee järeldusi.
  6. Katseta, mõõda tulemusi, tee paremini! Iga ettevõtte ja toote/teenuse jaoks toimib reklaam erinevalt, seega jälgi pidevalt reklaamide tulemusi ning selgita välja, millised reklaamid toimivad paremini ning kuidas saaksid neid veelgi parandada.

taasturundus, reklaam

Kokkuvõtteks

Taasturundus on ideaalne viis, kuidas julgustada klienti konversiooni täitma. Selle katsetamine ja parimate tulemuste saavutamine võtab küll aega ja kannatust, kuid ideaalne remarketing kampaania võib teha Su ettevõtte käivega imesi. Soovime Sulle edukat katsetamist, müüke ja tulemusi ning juhul, kui vajad abi kampaania sätestamise, analüüsimise või Sul on taasturunduse kohta veel küsimusi, kirjuta meile julgelt ja meie aitame Sind hea meelega. 🙂

Allikad

  1. https://www.thebalancesmb.com/how-to-use-the-rule-of-7-to-radically-grow-your-business-4037683