E-posti turundus

E-maili turundus on täna üks soodsamaid turundusviise, kuidas jõuda uute ja olemasolevate klientideni läbi erinevate uudiskirjade.  Selle eesmärk on pakkuda klientidele huvitavat, atraktiivset ja harivat sisu, mis aitaks langetada potentsiaalselt või olemasoleval kliendil tähtsaid otsuseid. E-maili turunduse üks tähtsamaid osasid peale sisu on kvaliteetse listi kogumine ja selle kasvatamine. 

Mis on e-maili turundus?

E-maili turundus on praktiliselt ettevõtte poolt saadetud kirjad teistele meiliaadressidele, kes on liitunud meililistiga. Meililisti meiliaadresse on võimalik koguda läbi erinevate vormide. Seda võib näiteks koguda läbi kampaanialehtede, ürituste, loosimängde jms. Näiteks olete kindlasti ka ise märganud, et kohe mõne teise ettevõtte lehte avades lööb ette aken, kus küsitakse kas soovite liituda uudiskirjaga. 

Aadressidele on võimalik saada uudiskirju uutest kampaaniatest või toodetest ning suunata klienti tegema ostu. Sellega on võimalik reklaamida ka oma blogilugusi või anda klientidele teada olulistest teadeannetest, et seda ei peaks tegema eraldi.

E-posti turunduse jaoks on olemas erinevaid platvorme, mis võimaldavad uudiskirja välimust ise disainida, annavad soovitusi kuidas ja mida teha ning muudki. Siiski on oluline siinkohal kaasata eksperte, kes teavad kuidas kliente uudiskirja avama ja konversiooni täitma panna ning kes annaksid ka edaspidiseks iseseisvaks kasutamiseks nippe ja juhiseid, et e-posti turundust teha iseseisvalt.

Mis on meiliturunduse juures oluline?

  • Ligitõmbav pealkiri. Esimese asjana märkab inimene oma e-maili avades pealkirja. See peaks olema kutsuv ja arusaadav, kuid samas lühike. Hästi mõjub näiteks ka personaalsus, ehk pealkirjas esinime kasutamine või kui Teie e-kirjas peitub mõni kampaaniauudis, siis peaksid seda pealkirjas ka mainima. Oluline on koheselt anda märku, mida klient saab kirja avades.
  • Ajastus. Selleks pead tundma oma sihtrühma. Näiteks kui sihid ettevõtteid, siis peaksid arvestama, et üldiselt ettevõtte omanikud vaatavad oma meili esimese asjana hommikul. Kui tead, et Teie kliendid veedavad pigem aega arvutis või telefonis hilisematel õhtutundidel, peaksid selle ka arvestama.
  • Uudiskirja sisu. Kui uudiskirja sisu ei kõneta või ei ole visuaalselt atraktiivne, on suur tõenäosus, et kiri lihtsalt suletakse või kustutatakse, halvimal juhul otsustatakse ennast meililistist eemaldada. Seetõttu on äärmiselt oluline, et kirja sisu oleks huvitav, väärtust pakkuv, sisaldaks üleskutset tegutsema. Kiri ei tohiks olla liialt pikk ning võiks olla kergesti üle loetav, millele aitab kaasa märksõnadele või fraaside välja toomine tekstidest ning kasutada lühikesi lõike Visuaalselt ei tohiks olla kiri igav ning võiks kasutada brändiga soenduvaid värve.
  • Automaatika. Mõistlik on kasutada emaili turunduses erinevaid automaatika lahendusi, kus näiteks listiga liitunutele saadetakse tervituskiri ja iga teatud aja tagant hakkab auotmaatselt ülesehitatud kirjad minema. 
SEO ehk kodulehe optimeerimine

Miks on e-posti turundus kasulik?

  • Jõuad sihtgrupini väga soodsalt ja kiirelt, sest e-posti kasutavad pea kõik inimesed nii noorema dkui vanemad. Enamasti on kontakti hind ka suhteliselt väike.
  • E-postitus listi üle on väga suur kontroll ehk Teie ise saate valida, kellele ja millal kiri kohale jõuab.
  • E-mailide avamisprotsent on suurem kui sotsiaalmeedial või muudel meediumitel, kuna e-mail on personaalsem.
  • Teha lisamüüke olemasolevatele klientidele ja hoida neid oma tegevustega kursis.
  • E-maili turundus sobib eriti hästi just väikese ja keskmise suurusega ettevõtetele, kelle jaoks paljud muud turunduskanalid võivad olla üle eelarve ja kallid. Enamasti kasutavad seda e-poed, kes on varasemalt kogunenud piisava kleindibaasi, kuid soovitame alustada sellega ka teistel

Millised lahendusi kasutada?

E-maili turunduses on üpriski palju erinevaid lahendusi, mida kasutada. Eestis enamlevinuteks lahendusteks on Mailchimp ja Smaily, kuid kasutatakse ka teisi. Näiteks on Klaviyo, Webkit, Getresponse, ConstantContact jt. Vaata ka teisi soovitatud lahendusi.

Soovitame testida erinevaid lahendusi ja vaadata, millel on parimad tasuta lahendused ja millel tasulised lahendused, millel on parimad integratsioonid kodulehega ja muud tegurid, mis on olulised. 

Milline näeb välja e-posti turunduse protsess?

  • vajaduste kaardistamine
  • kontaktide kogumise kohtade analüüs ja ettepanekud
  • Listide koostamine ja kogumise alustamine
  • E-posti tarkvara lahenduse soovitused ja valik
  • Automaatika seadistamine (sihtgrupid, esmased kirjad jne)
  • Muud seadistused

Lisaks sellele soovitame kliendile erinevaid tööriistu ja programme, kust ise edaspidi oma lehte jälgida ja muudatusi teha.

0
Edukat digiturunduse projekti
0
aastat kogemust

Miks usaldada Digiturundus OÜ oma partneriks?

Digiturundus OÜ on ettevõte, mille meeskonda kuuluvad peamiselt 2 internetiturunduse strateegi, kelle kogemus ületab 10 aasta. Aitame koostada sobiva e-maili turunduse strateegia, mis aitab Teie uudiskirja listi kasvatada ning luua uudiskirju, mida ka reaalselt avatakse ja mis toovad müüki. Aitame meeleldi luua Teie klientide jaoks atraktiivse ja ligitõmbava sisuga kirja, mida on võimatu avamata ja lugemata jätta.

Võta meiega ühendust

Kui soovid kiirelt konsultatsiooni või on mõni digiturunduse küsimus, siis kirjuta meile julgelt!

Tehtud tööd