Miks ja kuidas e-postiturundus enda jaoks tööle panna

Postituse eeldatav lugemise aeg 13 min

Miks e-post?

Raudselt mõtled, et „mis e-kiri? See meiliga saadetav reklaam? Tõsiselt räägid?“

Jah, päriselt ka!

Miks? Siinkohal saab välja tuua väga palju põhjuseid. Näiteks: e-posti on lihtne kasutada, e-maili aadress on väga paljudel inimestel, e-kirja kampaania raames saadetud kirjad võivad jõuda väga paljude inimesteni, inimesed reaalselt klikivad e-kirjadele ja loevad(!) neid ning sooritavad oste e-kirjaga saabunud uudiskirjade kaudu.

E-mailiturundus on kõige tasuvam turunduskanal

Emailturundus ROIMarketing Inseder Groupi andmetel 58 protsenti inimestest kontrollib oma e-postkasti enne kui ühtegi teist sotsiaalmeedia kanalit ning 66 protsendi kontaktide ostud on sooritatud e-kirja lugemisest ajendatult. Campaign Monitor kirjutab, et 53 protsenti e-kirjadest avatakse mobiilsetes seadmetes ning 23 protsenti inimestest, kes loevad oma e-kirju mobiilsetel seadmetel, avavad hiljem selle sama kirja korra veel.

Campaign Monitori statistika ütleb, et just e-posti turundus on investeeringute suhtes kõige tasuvam turunduskanal ehk kõrgeima ROIga. Näiteks, e-kirja väljasaatmine kampaania raames ei ole kuigi (raha)kulukas viis oma uudistoodetest või üritustest teada andmiseks. Samas toob see kindlasti kaasa e-kirja investeeritust suurema kontaktide arvu, sooritatud ostud ja palju muud ehk kasumi (näiteks inimene läheb poodi ja ostab Sinu toote). Ka on kasuteguriteks e-kirja avamine, maandumislehele edasiliikumine või e-kirja/maandumislehe kaudu ostu sooritamine.

E-postiturundus on 40x efektiivsemROIst ja sellest, mis tegelane see selline on räägime lähemalt juba tuleviku postituses. Praegu tahan ma rääkida hoopis sellest, mida pead Sina tegema, et Sinu ettevõtte e-kirjade vastu senisest enam huvi tuntaks.

Muideks, Campaign Monitori andmetel on e-kiri samuti ka 40 korda efektiivsem viis saada endale uusi kliente kui seda Facebookis ja Twitteris!

 

Mida siis teha, et inimesed loeksid mu e-kirja?

Ma ise usun, et kõik algab õige sihtrühma valimisest. Olen sattunud päris paljude uudiskirjade listidesse, kuid aja möödudes olen jäänud nendesse, mis mulle reaalselt ka huvi pakuvad. See tähendab, et klikkan kirja lahti, uurin ja loen lähemalt.

Millele see kogemus vihjab? Oma e-posti turundus tuleb suunata võimalikult oma sihtrühma suunaas ehk nendele, keda sinu teemad võiksid päriselt huvitada. E-kirja kliendibaasi just nende õigete klientidega kasvatamine on muidugi raske ja aeganõudev, kuid seda väärt. Seega varu kannatust!

Masspostitus ja uudiskirjadKui sa selle keerulise ülesandega oled hakkama saanud ja valdad juba vähemalt näiteks sadat kontakti, siis on aeg oma e-kiri välja saata.

Kuid kas sa oma kirja sisu kontrollisid? Aga pealkirja? See viimane on eriti oluline. See on esimene asi, mida inimene oma postkastis märkab peale saatja nime.

E-kirja pealkirjale reageerimine sarnaneb veidi inimeste puhul esmamulje efektiga – esmamulje tekib esimese seitsme sekundi jooksul 🙂 Sellest sõltub palju. Sul on vaid üks hetk ja võimalus jätta oma kliendile hea esmamulje – seega peab see olema väga hästi läbi mõeldud! E-maili kampaaniate platvormi pakkuja MailChimp on pannud kokku hea tabeli, millised pealkirjad e-kirjades töötavad paremini kui teised. Vaata siit lähemalt. Põhimõtteliselt peaks su pealkiri andma ühe lausega edasi, mis su e-kirja sisu on. Nii lihtne see ongi!

Mida peaks teadma e-posti koostamisest?

Samuti peab kirja sisu olema lihtne, arusaadav, konkreetne, lühike ning kõige selle juures on ka õigekirjal ka oma koht. Ära unusta, et tänapäeva kiires maailmas ei ole inimestel väga palju aega ja mida lihtsamalt, korrektsemalt ja lühemalt suudad oma kampaania sõnumi edasi anda, seda tõenäolisem on, et inimene sellesse süveneb ja selle vastu rohkem huvi tunneb. Nii sisus kui pealkirjas võib inimese poole pöörduda ka nimeliselt. See jääb kindlasti hästi silma. Inimestele meeldib, kui neid nimepidi nimetatakse.

uudiskirja kirjutamine - mida peab teadma

Tee oma e-kirjad loetavaks nii lauaarvutis, sülearvutis kui ka mobiilses vahendis (mobiiltelefon, tahvel). Mida aeg edasi, seda rohem loetaksegi e-kirju just mobiilsete vahenditega. Kui uudiskiri pole telefonist loetav kaob koheselt huvi ära ja see maandub prügikastis. Samuti juhtub tihti ka nende uudiskirjadega, mis lauaarvutist lugedes nõuavad teatavaid flashi-väljundeid, mille tõttu peab tegema kuskile ekstra klikke. Vähemkogenumad arvutikasutajad peaksid hakkama nuputama, kuhu vajutama peab, et sisu näha. Kiri peab olema lihtne ja loetav.

Uudiskirja kujundusE-kirjale annab kindlasti palju juurde ka hea visuaal. Mida rohkem pilti ja ägedam kujundus, seda parem. See püüab pilku. Näiteks, pealkirjades on võimalik huvitavaid emotikone kasutada. Experiani tegi ülevaate brändidest, kes kasutavad oma uudiskirjade pealkirjades nägusid ja pilte. Tulemuseks on see, et emotikone kasutavate brändide e-kirju avatakse 56 protsenti rohkem. Emotikonidega on aga üks asi – ei tohiks liiale minna, siis ei jää enam hea mulje.

Nüüd ma jõuan selleni, mis mulle endale kõige rohkem mõndade ettevõtete e-posti turunduse juures on meeldinud. Nimelt tagasiside. Kui ma näiteks sooritanud ostu, siis peetakse mind meeles ka pärast seda. Ka mitu nädalat hiljem. Näiteks tuntakse huvi, kuidas mulle ostetud toode meeldis. Kord ostsin rahakoti ja paar nädalat hiljem sain selle kohta kasuliku kirja, kuidas seda kõige paremini hooldada ja hoida. Samuti  on kena ka see, kui ettevõte sünnipäeva puhul õnne soovib. Kõik see näitab, et Sa hoiad oma klienti meeles ja hindad teda. Ka pärast Sinu teenuse kasutamist.

Ajastus on e-mailiturundus kriitiline


Tähtis on vaadata, millal ja mis kell sa oma e-kirja välja saadad. Kõige parem aeg e-kirja väljasaatmiseks on varahommikul, pärastlõunal või õhtusel ajal. Need on ajad, mil inimesed alles alustavad oma päeva, on lõunal või puhkavad õhtul teleka ees, internetis ringi vaadates. Pigem võiks oma e-kirjad ajastada nädala algusesse ja kuu lõppu või uue kuu algusesse.

Selleks, et e-kirja turunduskampaaniat kõige lihtsamini teha, ei maksa hakata muidugi kümnetele, sadadele, tuhandetele inimestele ükshaaval kirju saatma, lisama kõiki koopiasse või pimekoopiatesse (see ei töötaks ka, sest meiliserverid peaksid seda tõenäoliselt spämmiks ja kirjad ei läheks kohale). Selleks on olemas eraldi e-maili kampaaniate platvormid. Mõnded sellised on näiteks MailChimp, Campaigner ja GetResponse.

Ühe kampaania läbiviimine või järjepidev uudiskirjade väljasaatmine, koostamine, saatmine, kõigel silma peal hoidmine ning tulemuste analüüsimine võtab aega. Oluline oleks seda teha stabiilselt ja pidevalt statistikat jälgides. Kui endal aega napib, peaks olema ettevõttes selleks inimene, kes sellega pidevalt tegeleb. Teine võimalus on teenus endale sisse osta.

Lõpetuseks

Kui neid kõiki elemente silmas pidada, siis olen kindel, et sinu e-maili kampaanial on kõrge lend. Selle tulemuslikkust saad loomulikult ka ise kontrollida, kui kasutad e-maili turundusele sobilikke ja sobivaid mõõdikuid 🙂

Kui sul tekkis soov e-maili turunduse kohta rohkem teada või alustada esimese kampaania või uudiskirjaga, siis võta meiega julgelt ühendust! Aitame ja nõustame Sind.

Kui Sul on mõtteid või soovid e-postiturundusega abi, siis kirjuta info@digiturundus.ee.

 

Autorid: Marie Kukk ja Veiko Ristissaar

 

Fotode allikad:

https://www.campaignmonitor.com/resources/guides/email-marketing-new-rules/

https://pixabay.com/p-1839874/?no_redirect

https://www.flickr.com/photos/wp-2011-rallies/5683921991

https://c1.staticflickr.com/2/1485/25485153240_f8cd1da35b_b.jpg

https://pixabay.com/p-1098080/?no_redirect

https://www.flickr.com/photos/lumaxart/2137737248

https://www.tsl.texas.gov/slrm/blog/wp-content/uploads/2016/02/Email-button.jpg 

Veiko on Digiturunduse strateeg, kes tegeleb peamiselt digiturunduse, Google Adwordsi, analüütika, e-posti ja teiste lahenduste arendustega. Vabal ajal kirjutab klientidele kasulikke blogilugusi ja koolitab inimesi internetiturunduse teemadel.