You are currently viewing Digiturunduse trendid aastal 2023

Digiturunduse trendid aastal 2023

Turundajatel ei hakka tõesti kunagi igav – iga aasta liigub digiturunduse maailmas erinevaid põnevaid trende, millega abiga saad muuta oma töö lihtsamaks ja efektiivsemaks või hoopiski jääda läbi nutikate lahenduste rohkem silma oma klientidele.

Kuigi ei ole eelmise aasta trendid kuhugi kadunud, on need aina edasi arenenud veel võimekamateks ja kasulikemaks. Samas on lisandunud nii mõnigi uus trend, mis uut aastat digiturunduse maailmas saatma hakkab ja millega tasub oma turundusstrateegiaid tehes arvestada.

Niisiis leiad siit 2023. aasta trendid, mida saaksid ka oma ettevõtmistes oma kasuks pöörata.

Tehisintellektil põhinevad äpid ja rakendused

Kindlasti ei ole tehisintellekti kasutamine digiturunduse maailmas enam uus asi, kuid aina enam leidub erinevaid rakendusi ja äppe, mis aitavad meil erinevaid asju teha palju mugavamalt. Siin on mõned näited ja trendid, mis said juba hoo sisse eelmisel aastal, kuid suure tõenäosusega jätkavad trendina ka uuel. 

SEO ja sisuturundus on muutumas aina lihtsamaks!

Kui oled SEO maailmaga kursis, siis kindlasti oled teadlik, kui oluline on nii kasutaja kui ka otsingumootori jaoks kvaliteetne sisu. Küll aga on tõeliselt hea sisutootmine üsnagi aeganõudev – selleks pead mõtlema välja strateegia, tegema SEO jaoks erinevaid uuringuid, mõtlema mis sõnumid tõesti Sinu kliendi kõnetaksid jne. 

Näiteks Jasper aitab kirjutada artikleid ja tekste tänu just AI tehnoloogiale. Selleks pead vaid sisestama paar detaili ja lühikese sisendi ning juba selle põhjal suudab Jasper ise genereerida erinevaid sisutekste nii sotsiaalmeedia, blogiartiklite kui ka muude platvormide jaoks. Nii pole isegi sisukirjutajaid vaja.

Küll aga pead arvestama, et robotid ei saa asendada inimlikku teksti. Briifides sisukirjutajat on võimalik suure tõenäosusega ikkagi anda sõnum, kuidas Sina soovid. Tihtipeale tuleb isegi ette, kus sisukirjutajad müüvad oma teenust aga lasevad AI-l teksti valmis kirjutada – ehk ole kindlasti ettevaatlik ka siis kui teenust sisse ostad.

Rääkides SEO strateegiast on näiteks ka eestlased loonud sisustrateegiate loomiseks tööriista nimega Content Gecko, mis aitab automaatselt välja mõelda strateegia, mis märksõnu ja kui palju neid peaksid oma sisutekstides kasutama ning kuidas peaksid ka lehtede struktuuri kujundama.

Chat GPT

Aga mis siis, kui tehisintellekt oskaks Sinu eest kirjutada kõik tekstid?

Kui Sa turundusmaailmas tunned end juba koduselt, siis kindlasti ei ole Chat GPT nimi sulle võõras.  Tegu on tehisintellektil põhinev lahendusega, mis suudab välja mõelda tekste, kokkuvõtteid, luua ise SEO meta pealkirju ja kirjeldusi, sotsiaalmeedia postitusi, aitab parandada  ja isegi luua koodi ja veel palju muudki. 

Näiteks kui vajad ideid uue blogiloo pealkirjadeks, saad seda ka Chat GPT-lt küsida. Või äkki vajad hoopis abi sellega, et kuidas lugu struktuuriliselt üles ehitada või kuidas kirjutada sissejuhatus? Anna vaid robotile oma soov ette ning koostöös AI-ga saate ehitada ideaalse struktuuri oma uue blogiloo jaoks. 

 

 Kuna Chat GPT on nii tark, siis isegi juba osad turundajad kardavad, et mis saab nende nende töökohtadest ja kas Chat GPT asendabki tulevikus nende töökohti.

 Sellegipoolest ei tasu karta, vaid pigem haarata võimalusest kinni – Chat GPT abiga saad oma tööaega kasutada efektiivsemalt. Isegi kui AI vastus ei ole päris ideaalne, saad kindlasti sealt vähemalt ideid kuidas näiteks tekste kirjutada, kuidas koostada loole kondikava või muudki. Lisaks ei oska robot eriti hästi veel ka eesti keelt, kuid loodetavasti see ajaga paraneb. Lisaks kuna robotit kasutatakse üsna palju, võib esile tulla ka palju erroreid ning selle kasutamine võib olla natuke raskendatud.

AI portreed, disainid ja muud visuaalid

Kui oled sotsiaalmeedias aktiivne, siis kindlasti oled märganud, kus inimesed postitavad multikategelaste kujul erinevaid portreesi endast. Ja need näevad välja meeletult ägedad! Kindlasti oled isegi mõelnud, et võiks proovida järgi või isegi juba neid katsetanud. Internetis on neid tööriistu olemas mitmeid, kuid just trendiga käib kaasas ikkagi rakendus nimega Lensa.

Kuigi need portreed on pigem kasutuses eraisikutel, siis sellegipoolest tuleks selle trendiga arvestada, et äkki saab seda kuidagi enda kasuks pöörata ka äriliselt?

Teine suur trend on Midjourney – see on kanali Discordi lisatav robot, kus saad robotile ette anda millist pilti soovid ning nutikas robot ka loob selle. Näiteks küsisime robotilt ideid veebidisaini jaoks kohvikule, mis müüb bagel-eid ja kõigest paari sekundiga saime sellise tulemuse: