You are currently viewing 11 digiturunduse trendi 2020. aastal, millel silma peal hoida

11 digiturunduse trendi 2020. aastal, millel silma peal hoida

2020. aasta saabudes on tehnoloogia kiire arenemise tõttu oodata palju muudatusi chatbottide, videoturunduse SEO ja muu digiturunduse maailmas. Selleks, et oma veebilehega tulla Googles ette eespool, paista silma sotsiaalmeedias või tuletada ennast klientidele muud moodi meelde ning olla potentsiaalsete klientide esimene valik, on mõistlik hakata tähelepanu pöörama järgnevatele trendidele.

Digiturundus2020

1. Messenger ja chatbotid

Kas teadsid, et lausa 63% inimestest eelistavad külastada kodulehte, millel on on olemas chat?

Kindlasti oled mõnda kodulehte külastades juba märganud, kui lehe vasakus servas hüppab lahti aken, kus lehe klienditeenindaja sõbralikult küsib, et kuidas saab Sulle abiks olla, või siis pakub hoopis varianti alustada vestlust Facebook Messengeri vahendusel. Juba praegu on muutumas aina olulisemaks kiire kättesaadavus, sest paraku inimesed jätavad internetis tehingu tegemata, kui nende küsimused ei saa lahendatud kiirelt. Chatbotid aitavad kliendil kohe esitada oma küsimuse ning roboti ülesanne on anda neile vastus kiirelt ja täpselt. Vastata saab robot kui ka Sina ise ning kui kedagi paraku vastamas ei ole, on võimalik jätta kiri. Paljud chatbotid saab üles ehitada nii, et robot saab aru, mida küsitakse ning oskab juba ise sellele vastata, kui Sul endal seda parasjagu võimalus teha pole. Seda sama saab teha Facebooki lehega Messengeri kaudu.

Siin on näide Ülemistelt, kelle robotiga on võimalik suhelda kiirelt ja mugavalt erinevate nuppude abil ning kunagine ChatDeal kampaaniamäng, mille abil kutsuda ka oma sõpru mänguga osalema:

Chatbot, juturobot, tehisintellektchatbot, juturobot, juturobotid, live chat

Chatboti abiga on võimalik klienti suunata konversiooni tegema – näiteks e-poes ostu sooritama ning samuti aitavad nad pikendada külastajate sessiooni lehel ning vähendada bounce rate. Chatboti ja Messengeri ühendamist kodulehega pakuvad juba paljud kodulehe platvormid ja pluginad.  Siin on mõned chatbotid, mida saab pluginatena enda kodulehele kinnitada:

Ning siin on mõned Messengeriga seotud kasulikud rakendused

Kas teadsid, et lausa 63% inimestest eelistavad külastada kodulehte, millel on on olemas chat?

2. Mobiil ja digiturundus

Aina rohkem kasutavad inimesed oma telefoni, et leida vajalikku informatsiooni. Seetõttu on oluline optimeerida oma koduleht ka mobiilselt, et kõik toimiks sujuvalt ja vigadeta. Näiteks uus 5G tehnoloogia on huvi ja põnevust tekitanud nii mõneski. Tutvu Telia infograafikuga, mis annab 5G teemal hea ülevaate.

Selleks, et Sinu koduleht oleks mobiilile optimeeritud, tuleb:

Kui vajad SEOga abi, siis Digiturunduse eksperdid on alati valmis Sind aitama – võta meiega ühendust.

3. Tehisintellekt

Tehisintellekt tähendab robotite võimekust teha seda, mida tavaliselt mõistab vaid inimese mõistus või intellekt. Kuna tehnoloogia areneb aina rohkem, siis aastal 2020 on oodata selle loomise ja kasutamise suurenemist.

Kõige levinum näide on ilmselt Facebook Messenger. Kui kirjutada ettevõttele sõnumitesse, suudab chatboti robot tuvastada sõnumi sisu ning ise leida Sinu küsimusele vastuse. Teiseks näiteks on see, kui Sul on suur kogus andmeid, mille alusel on võimalik ennustada potentsiaalseid kliente või mis tooteid kliendi järgmisena peaks vaja minema. Võimalik on isegi luua andmete ja tehisintellekti abil uued tooted, mida kliendil võiks vaja minna..

Siin on näide päriselust ehk robotitest, mida kasutavad Microsoft ja Uber. Tegu on robotitega, kes suudavad oma intellekti abil patrullida parklates ning tagada autode ohutus.

4. Big data ehk suurandmed turunduses

Kõiksugu andmed on muutumas aina olulisemaks (sealhulgas ka turundusandmed), mistõttu on kliendi jaoks oluline leida kõik vajalik informatsioon ühest kohast kiirelt ja mugavalt. Lühidalt öeldes võidab see, kes suudab kogu info koondada ja teha sellest terviku. Selleks on näiteks hea võimalus kujundada erinevaid kokkuvõtvaid infograafikuid, mis edastavad info kiirelt ja arusaadavalt.

Heaks lahenduseks võib nimetada Google Data Studio kasutamist, mille abil on võimalik koostada värvikaid, silmapaistvaid ja informatiivseid graafikuid ja raporteid. Seega proovi tööriista julgelt ja võidad suure konkurentsieelise

5. Videoturundus ja selle trendid

Kas teadsid, et inimesed klikivad artiklit, mille pealkirjas on mainitud sõna “video”, kuni 20% suurema tõenäosusega? Või et 2021. aasta seisuks moodustab video 90% klientide veebiliiklusest?

Videote kasutamine on äärmiselt hea viis, kuidas anda inimesele edasi informatsiooni kiirelt ja inspireerivalt. See on üks tähtsamaid trende tänapäeval ning suure tõenäosusega on seda ka järgmised 5-10 aastat. Näiteks praegu on populaarsust kogumas 360 kraadine VR video ning “kliki ja osta” videod.

Oma Maitse on loonud Eesti esimese “kliki ja osta” video, kus keset video vaatamist on võimalik lisada ostukorvi kogu retsepti jaoks vajalikud tooted.

Või tutvu imelise Hollandi pealinnaga ning saa osa maa kultuurist läbi VR 360 kogemuse. Selleks hoia video peal hiirt ning liigutades saad avastada linna igast vaatenurgast.

Siin on paar nõuannet, kuidas teha videoturundust edukalt:

  • Video tegemisel võiksid arvestada, et kuna tänapäeval vaatavad enamus inimesed videosi telefonist, võiks video olla ruudu formaadis või vertikaalasendis.
  • Inimese tähelepanu tuleks haarata esimese 3 sekundi jooksul – muidu potentsiaalne klient lihtsalt sulgeb video.
  • Kuna paljud inimesed eelistavad vaadata videosi näiteks scrollides Facebookis ilma hääleta, oleks mõistlik lisada subtiitrid.
  • Tekita vaatajas emotsiooni ja edasta lugu – ole emotsionaalne, humoorikas või hariv. Ära keskendu müügile, vaid anna inimestele edasi väärtust. Peale emotsiooni tekitamist kutsu sujuvalt vaatajat oma toote või teenusega tutvuma.
  • Jaga videot otse, mitte lingina. Inimesed võivad olla nii mugavad, et nad lihtsalt ei viitsi linki avada.

Järgnev näide on Tallinna Majanduskoolilt, kus üks nende õppejõude jagab paar fakti töölepingu seaduse kohta, mis on eriti teemakohased õppijale. Video on vertikaalasendis, haarab kiirelt tähelepanu, olemas on subtiitrid, video on hariva eesmärgiga ning kutse kooli õppima toimub lühidalt alles video lõpus. Video on ka eraldi postitatud Facebooki ja Instagrami. 

Kuna ka Google teab, et inimesed leiavad, et video on võrreldes pika tekstiga palju mugavam ja informatiivsem, aitab üks lühike videolõik aidata Sinu kodulehte tuua ettepoole Googles. Selleks:

  • Lehele, millel video on, tuleb kirjutada kirjeldav pealkiri ja kirjeldus koos oluliste märksõnadega.
  • Veenduda, et video ümber olev tekst ja kood oleks videoga seotud.
  • Subtiitrid oleksid teemakohased.
  • Kasutada lehel vaid ühte videot ning teha lehele eraldi leht, kus on olemas kõik videot.
  • Koguda linke on-site ja off-site.
  • Optimiseerida faili nimed.
  • Edastada video sitemap edasi Googlele ning anda videole sobilik thumbnail ehk väike pilt, mis tuleb otsingumootoris videoga esile. 

videoturundus

Siin on näiteks tulemused, kui googeldada videoturundust. Esikolmikusse on pääsenud videod, mille domeenis või pealkirjas on mainitud sõna videoturundus. Nii lehekülgedel kui YouTube video kirjelduses on selgelt kirjeldatud video seos lehe sisuga või sõnaga “videoturundus”, lisatud teemakohane meta kirjeldus ja pealkiri ning optimiseeritud failid.

6. Influencer ehk mõjuisikute turundus

Mõjuisikute turundus töötab kui word-of-mouth turundus, ehk inimesed usaldavad reaalseid inimesi, kes räägivad ning annavad tagasisidet toote kohta. Need ei pea olema tuntud inimesed, kuid suure jälgijaskonnaga inimestega on suurem tõenäosus, et informatsioon levib kaugemale. Näiteks paljud inimesed eelistavad pigem teiste inimeste poolt toodet tutvustavaid videosi ja reaalseid kogemusi kui tavalisi reklaame. Seetõttu ongi näiteks youtuberid, blogijad ja muud influencerid nii populaarsed, kuna inimestele meeldib kuulda reaalseid arvamusi inimestelt, mitte pealesurutud reklaamidelt. 

Kanaliteks ei pea alati olema Instagram, Youtube või blogi pidamine. Hetkel on aina rohkem tõusmas kanalid nagu TikTok, mis võimaldab teha lühikesi muusikaga videosi ning Caffeine, milles on võimalik reaalajas vaatajatega suhelda.

Selleks, et mõjuisiku turundus toimiks, peaks mõjuisik olema:

  • Inspireeriv. Ta peaks tekitama inimestes tunde, et toode või teenus on tõesti väärtuslik ja muudab inimeste elu kuidagi paremaks.
  • Veenev. Ükski inimene ei võta vedu, kui postitus on läbinähtav ja koheselt on aru saada, et postitus on tehtud vaid selleks, et teha reklaami. Iga mõjuisik peaks oskama turundada nii, et ei ole isegi aru saada, et see turundamine on.
  • Aus. Valed on paraku läbinähtavad ning iga mõjuisik peaks olema on jälgijaskonna vastu aus ja otsekohene. Kui toode ei meeldi, tuleks seda ka öelda.
  • Loominguline. Mõjuisikud peaksid oskama järjepidevalt koostama mitmekülgseid tekste, tegema toodetele kutsuvaid pilte või videosi ning võimeline looma uut ja inspireerivat sisu mistahes toote või teenuse kohta.
  • Oskama tekitada usaldust ja sidet enda ja oma jälgijaskonna vahel. Kuula oma jälgijate arvamusi ja muljeid ning vasta nende kommentaaridele.

Siin on näide blogija Paljas Porgand ehk Merilin Taimre Instagramist, kus tuntud blogija räägib, et postituses mainitud toidukohta on talle korduvalt soovitatud ning pärast proovimist on ta toiduga küll rahul, kuid see ei oli kõige erilisem pitsa, mida ta saanud on. Soovituste küsimine tekitab tema ja jälgijaskonna vahel kontakti ja usaldust. Lisaks saab lisareklaami Wolt, mille teenuse läbi toit koju telliti. 

influencer, mõjuisikute turundus, influenceri turundus, mõjuisik, merilin taimre

7. Häälotsingu osakaal otsingumoorites suureneb

ComScore uuringu järgi tehakse aastaks 2020. koguni 50% otsingutest häälotsinguid. Võrreldes tavapärase kirjutamisega on häälotsingu kasutamine kordades mugavam ning on muutumas aina täpsemaks, mistõttu tuleb hakata tähelepanu pöörama VSEO (Video Search Engine Optimization) peale.

Häälotsingute tulemusteks antakse üldjuhul kõigest üks snippet vastus. See tähendab, et häälotsingut kasutades ei anta ette terve leht, milles kerida ja otsida meelepärane vastus, vaid ainult üks. Selleks tuleb osata teada, mida inimesed otsides küsivad ning osata anda neile piisavalt lühike, kuid samas detailne vastus.

häälotsing, voice search

Kahjuks ei ole häälotsingu kasutamine eesti keeles veel välja arenenud, kuid selle kasutamise suurenemise tõttu on täiesti võimalik, et see tuleval aastal juhtub.

Selleks, et häälotsingute jaoks olla optimeeritud, on vaja:

  • Kasutada pealkirjades ja tekstides küsimusi. Kui inimesed kasutavad häälotsingut, esitavad nad pigem küsimusi. Näiteks “mis on parim restoran Tallinnas?” öeldakse Sirile või Google Assistantile suurema tõenäosusega kui “parimad restoranid Tallinnas”, mida pigem kirjutatakse otsingusse.
  • Suur osa inimesi kasutavad häälotsingut siis, kui neil on parasjagu kiire ning otsivad midagi, mis oleks neile lähedal. Seetõttu on oluline kasutada pealkirjades sõnu nagu “mulle lähedal”, “lähedal olevad”, “Tallinnas”, “Tartus” või inglise keeles “near me” jne.
  • Head arvustused ja hinnangud Googles aitavad Sinu ettevõtet tuua otsingutes esile, seega jätka hea klienditeenindusega, kvaliteetse teenuse andmist või hea toote turundamist ning lase klientidel kirjutada Sinu kohta aus hinnang. 
  • Ole mobiilisõbralik! Optimeeri oma leht eelnevalt mainitud nippide abil ning võta ühendust meie ekspertidega.
  • Vasta klientide küsimustele avalikult nii blogis kui ka sotsiaalmeedias.
  • Lisa lehekülje koodi schema markup, mis annaks edasi Sinu ettevõtte kohta teisi detaile nagu lahtiolekuajad, kontaktid, aadress jne.

ComScore uuringu järgi tehakse aastaks 2020. koguni 50% otsingutest häälotsinguid

8. SEO A/B Split Testing

Isegi kui Sinu koduleht toimib hästi ja liiklus toimub, peaks siiski olema Sinu eesmärk mõelda, kuidas saaks oma lehte muuta veelgi paremaks. Üheks heaks variandiks on A/B testimine.

A/B testimine on protsess, kus näidatakse kodulehe külastajatele ühest lehest mitut versiooni. Näiteks pooled külastajad näevad ühte ning teine pool teist. Peale testimist peaksid analüüsima, millised variandid töötavad paremini ning nende põhjal viima oma kodulehes ellu vajalikud muudatused, et konversiooni parandada. NB! Soovitame A/B testidel lasta piisavalt andmeid koguda enne kui otsustate muudatuste suhtes..

Testimine on digimaailmas olnud juba paar aastat, kuid see muutub aina olulisemaks, kuna hakatakse aina enam pöörama tähelepanu mida reaalselt inimesed vaatavad ja klikivad. Pea meeles – kodulehte teed Sa siiski kliendi jaoks, mitte enda maitse järgi.

A/B testing ei tähenda kindlasti seda, et peaksid tegema kaks veebilehte ning lihtsalt vaatama, kumb leht toimib paremini, olgu see siis visuaali või sisu poolest. See variant võib isegi tekitada pigem kasu kui kahju – Google paraku ei armasta lehtede koopiaid ning sellega on võimalik isegi Google otsingumootorist bänni saada. Seda Sa ju ometi ei taha, eks?

A/B testimise jaoks tuleb kõigepealt koostada ostupersoona ning seejärel mõelda, kuidas ta Sinu kodulehel klikib, mida vaatab jne. Selleks tuleb kodulehe variantides testida lehe disaini, sisu, kirja suurust, menüü nuppude asetust jne. Näiteks blogiartikleid kirjutades tuleb kindlasti kasuks erinevate pealkirjade testimine. Paljud pluginad võimaldavad seda teha ja katsetada, seega kindlasti proovi järgi!

A/B testimist on hea kasutada ka kodulehte optimeerides (SEO), sest erinevate tööriistade abiga on võimalik näha, mis pealkiri, meta kirjeldus, lingi tekst ja muud parameetrid mõjutavad klikki ja ostu tegema. 

Mõned pluginad, mis võimaldavad testimist läbi viia:

9. Sisuturundus

Sisuturunduse kasutamine on samuti üks trend, mis on kasutusel olnud ka varasemad aastad ning kindlasti muutub tulevate aastatega aina olulisemaks. Inimesed ikka ja alati soovivad rohkem teada turule tulnud uutest toodetest ja teenustest. Seetõttu tuleb osata oma teenust või toodet turundada nii, et see ei kõlaks kui pealesuruv reklaam, vaid ladus, emotsiooni tekitav ja väärtust andev tekst, mis paneb inimest tundma, et tal võiks tõesti Sinu toodet või teenust vaja minna.

Kirjutamisel on oluline arvestada, et artikli eesmärk peaks tutvustama toodet või teenust, mis lahendaks potentsiaalse kliendi mure, probleemi või pakuks lisaväärtust. SEO maailmas on aina olulisem pöörata tähelepanu kirjutada tekstidele, mis keskenduks inimeste murede lahendamisele. Aina rohkem on kodulehtede seas muutumas populaarseks blogi kirjutamine, mis aitab kaasa SEOle ning aitab tekitada kliendis ettevõtte vastu usaldust. Blogilugude abil on üsnagi kerge sisuturundust teha.

Tekst peaks olema ehituselt korrektne, ligitõmbav, arusaadav ja ei tohiks olla igav. Üks hea sisuturunduse nipp on kasutada AIDA mudelit:

  • A – Attention ehk esmalt on oluline püüda kliendi tähelepanu;
  • I – Interest ehk seejärel on oluline tekitada lugejas nii artikli kui ka toote/teenuse vastu huvi;
  • D – Desire ehk seejärel tuleks osata tekitada lugejas tunnet, et tal on tõesti Sinu pakutavat teenust või toodet vaja;
  • A – Action ehk kutsuma lugejat tegutsema, olgu see siis ostu sooritamine või muu konversiooni tegemine.

Tutvu näiteks Best Marketing enda korraldatud ürituse infotekstiga. Kasutatud on üsnagi praegusel ajal aktuaalseid väljendeid, mis tõmbavad iga turundaja tähelepanu ning seejärel tekitab rohkem huvi toimuva ürituse kohta ning toob konkreetselt välja punktid, miks võiks üritusel osalemine olla turundajale kasulik. Lõpus on leitav link, kus lugeja saab endale soetada lõpuks ihaldatava pileti.

sisuturundus

10.Turunduse automatiseerimine

Meie aina tehnoloogilises arenevas maailmas otsitakse aina rohkem ja kiiremini võimalusi, kuidas muuta kasutajakogemus kliendi jaoks kergemaks ning samas ka ettevõtjate. Üheks viisiks on turunduse automatiseerimine, mille abiga saavad mõlemad osapooled mõned tüütumad tööd teha enda jaoks kiireks ja lihtsaks.

Näiteks kui oled parasjagu kasvatamas e-posti listi ehk otsimas meile, kellele uudiskirju saata, siis aina rohkem populaarsust on kogumas võimalus saada kõik meilid automaatselt listi kui klient on sooritanud ostu. Muidugi on oluline temalt kõigepealt küsida, kas ta sellega ka nõus on.

Eelnevalt oli juttu juturobotite kasutamisest, mis on samuti üks automatiseerimise vorme. Kiired ja korrektsed vastused rahuldavad kliendi vajadused kui ka säästavad ettevõtja aega.

SEO töö on hetkel veel mõistlik küll usaldada spetsialisti kätte, kuid vaikselt arendatakse tarkvarasi ja veebilehtedes funktsioone, mis muudavad SEO tegemise enesest mõistetavaks ka tavakasutajale. Näiteks võib tarkvara valmis kirjutada Sinu eest ligitõmbava meta descriptioni, kirjutada valmis korrektse SEO strateegiaga blogi postitus ilma SEO spetsialisti abita või teha muudki.

Näiteks on olemas Surfer Content Editor, mille abiga on võimalik koostada tekstid, millega omakorda trumbata üle konkurendid otsingutulemustes. Uuri lähemalt:

Kliendi teekonna automatiseerimine on hea viis, kuidas jälgida mida kliendid Sinu kodulehel teevad. Kuhu liiguvad nad avalehelt edasi? Mis paneb neid ostu sooritama? Mis pooleni jätma? Mis lehelt lahkuma? Kõik need küsimused saab vastatud teekonna jälgimise abil. Samuti on oluline reklaamide automatiseerimine ehk programmic adbertising, mis tähendab reklaamide ülesseadistamist automaatselt teistele lehtedele vastavalt panustatud rahale.

11.Turunduse personaliseerimine

Igal inimesel on oma huvid ja soovid, mida soovitakse saavutada. Veebimaailmas soovitakse tihtipeale just kõiki just ühte asja tegema sundida. Miks? Sellele on keeruline vastata, kuid lahendusi on sellele mitmeid. Näiteks on loodud erinevad platvormid, mis suudavad kodulehte reaalajas muuta vastavalt kasutajate klikkidele. 

Vaata täpsemalt järgi Optimizely videost:

Teiseks näiteks on Amazon, kes teab juba kliendi kohta niipalju, et suudab pakkuda väga suure tõenäosusega sobivad tooted. Vajadusel muudetakse pealkirju, soovitusi ja algoritm võtab arvesse kasutaja erinevaid huvisi. Näiteks kui oled varasemalt otsinud endale veebipoest telefoni, võib veebipood hakata pakkuma Sulle telefoni lisatarvikuid, näiteks ümbriseid peale ostu või teisi sarnaseid telefoni mudeleid.

 

Kui soovid ettevõtte digiturunduse 2020. aastal viia järgmisele tasemele, siis võta meiega ühendust!

Allikad:

https://www.singlegrain.com/digital-marketing/digital-marketing-trends-2020/

https://grin.co/blog/online-marketing-trends/

https://neilpatel.com/blog/marketing-trends/

https://www.google.com/search?q=2020+digital+marketing+trends

https://blog.globalwebindex.com/marketing/personalized-marketing-works/

https://password.aripaev.ee/

https://www.cloudnine.ee/mis-on-a-b-testimine/