8 Instagrami nippi sinu ettevõtte turundamiseks

Postituse eeldatav lugemise aeg 11 min

 

Instagrami kasutab Statista andmetel maailmas miljard inimest, neist 500 miljonit surfab Instas iga päev. Oluline on siinkohal märkida, et 80 protsenti instagrammeritest on väljaspool Ameerika Ühendriike – seega pole sugugi tegemist vaid peamiselt USAs populaarsust kogunud äpiga. Eestis kasutas NapoleonCati andmetel Instagrami möödunud aastal üle 360 tuhande inimese, mis moodustab ligi 30 protsenti elanikkonnast. Kui oled mõelnud ka enda ettevõtet Instagramis brändima hakata, siis siin on sulle kaheksa nippi, mida silmas pidada, kui sellega alustad.

Instagrami logo

Loo ettevõttele omanimeline konto ja vali sobiv illustreeriv pilt. Lisa kirjeldusse vajalik informatsioon nagu näiteks kontaktelefon ja –aadress ning viide veebileheküljele. Oluline on, et kõigil sotsiaalmeedia kontodel oleks kontaktandmed ja viited sinu teistele sotsiaalmeedialehtedele. Oluline on olla kergesti leitav.

Kasuta hashtage. Hashtage kasutatakse selleks, et kasutajad leiaksid märksõnade järgi paremini otsitava informatsiooni/pildid/profiili Instagramist kergemini üles. Näiteks, kui su ettevõtte tegeleb diivanite tootmise ja/või müügiga, siis sobiks kasutada hashtage nagu #diivan, #uusdiivan, #mööbel või võib ka laiemast kontekstist lisada juurde veel #mugavus ja #pehmus. Kui müüd ka rahvusvaheliselt ja teistesse riikidesse oma tooteid, siis tasuks kasutada ingliskeelseid hashtage nagu #couch, #comfycouch, #couchinternational ja laiemalt juurde lisada hashtage nagu näiteks #supersoft ja #leisuretime või midagi taolist.

Tasub mõelda ka 4-5 ettevõtte jaoks väljatöötatud ja põhilist tagi peale, mida peaaegu iga postituse juures kasutada ehk siis n-ö brändi hashtagid. Näiteks, kui ettevõtte nimi on Kalle, siis kirjutada hashtagiks #Kallediivanid.

Samas, kui hasthag jääb jällegi liiga lihtsalt ja pealiskaudseks (näiteks #rand), siis võib see kõikide teiste postituste vahele ära kaduda ja see ei pruugi vajaliku sihtrühma ette sattudagi. Samuti ei tasu kasutada ühe postituse juures liiga palju hashtage, sest muidu läheb see liiga kirjuks. Ka ei ole väga pikad hasthagide tekstid praktilised, kui just neid lihtsalt moe pärast nii pikaks ei venitata. Keegi ilmselt ei hakka Instagramist #uusdiivanonvägapehmejamugavtuleostaseemeieettevõttest hasthagi järgi midagi üles otsima.

Sobivaid hashtage ja nende populaarsust saab kontrollida mugavalt veebisaidil Hashtagify https://hashtagify.me/.

Sotsiaalmeedia logod telefonis

Ühenda omavahel erinevad sotsiaalmeedia kontod. Selleks, et jõuda Instagramist laiema auditooriumini, vaid näiteks ka Facebookis sihtrühmadeni, siis on mõttekas kasutada võimalust ühendada oma erinevad sotsiaalmeediakanalid ja jagada tehtud postitusi soovitud kontodele. Instagram näiteks pakub võimalust jagada sama postitust ka teistele kanalitele.

 

Pane paika postituste plaan. Selleks, et oma sihtrühmani jõuda ja olla Instagramis „kohal“ tuleb paika panna sobiv postituste plaan. Põhimõtteliselt oleks hea teha iga päev vähemalt üks postitus. Sagedus, rütm ja aeg tuleb aga oma ettevõtte jaoks läbi mõelda. Postitamise puhul tuleb arvestada ajatsooniga, milles sinu sihtrühm elab ja mis ajal nad kõige rohkem Instagrami jälgivad. SproutSociali andmetel on näiteks USA ajavööndi jaoks parim päev postituste tegemiseks neljapäev, kõige halvem aga pühapäev. Ka kolmapäev ja reede on postitamiseks head, kuid vaid teatud kellaaegadel.

Põhimõtteliselt sõltub Instagrami kasutamine inimese igapäeva tegemiste harjumustest nagu näiteks see, et pärast ärkamist vaadatakse esimese asjana telefoni, lõuna ajal vaadatakse läbi uued postitused ja õhtul teleka ees scrollitakse läbi päeva sündmused. Selleks, et jõuda oma sihtrühmani võimalikult edukalt, võiks Instagrami postitamisel lähtuda sellest, mis ajal sinu sihtrühm võiks kõige aktiivsemalt Instagrami jälgida. Loe postitamiste parimate aegade kohta veel lähemalt siit.

Näide sotsiaalmeedia kuu plaani kohta:

Instagrami plaan kuu vaates. Allikas: Chloe Social

Instagrami plaan kuu vaates. Allikas: Chloe Social

Kaasa oma sihtrühma. Selleks, et sihtrühma paremini kaasata on võimalusi mitmeid. Näiteks arvamismängud või võistlused. Saab esitada küsimusi ettevõtte kohta või mõelda välja auhinnamäng, kus osalejad ise peavad kas kommenteerima või postitama mingi pildi. Nende tegevustega on võimalik saada juurde rohkelt uusi jälgijaid ja postituste jagajaid ning kommenteerijaid.

Kasuta Instagrami Stories’it. See võimaldab postitada pilte ja videosid, mis kustuvad 24 tunni möödudes. Nendele postitustele saab juurde lisada nii pilte, tekste kui ka küsimusi, millele reaalselt kasutajad saavad ise vastata või tagasisidet anda. Külge saab panna erinevaid illustreerivaid pilte ja animatsioone, mis elavdavad veelgi sinu Instagrami „lugu“. See võimaldab sul oma sihtrühma  enam kaasata oma ettevõtte tegemistesse ja anda võimaluse neil kaasa mõelda ning muuta oma postitused põnevamaks ja interaktiivsemaks. HootSuite AdEspresso andmetel kasvas 39 protsendil Instagrami kasutajatest ettevõtte või toote vastu huvi just pärast Story nägemist. See näitab, kui palju võib sinu ettevõtte käekäiku Instagramis “lugude” kasutamine mõjutada ja seda just positiivses suunas. Samuti võib see olla ka kokkuvõttes kasumlikum, on soodsam ja toob sulle rohkem tagasi.

Instagrami lood. Allikas: Crowdfire Blog

Instagrami lood. Allikas: Crowdfire Blog

Jaga palju pilte ja videosid. Instagramis on võimalik jagada pilte ja üles laadida kuni ühe minuti pikkuseid videosid. Pildid peaksid olema konkreetselt ainult seotud sinu ettevõttega ja ka videote mõte peaks ettevõtte jaoks olema see, et need annaksid ülevaate ja räägiksid loo sinu pakutavatest toodetest ja/või teenustest. Video on väga hea turundustööriist, sest see on visuaalne ja püüab pilku. Pildid ja videod on väga olulised, eriti täna, kui kõigi jaoks on pildi- ja/või videosisu kohati olulisem kui tekst või pikk jutt. Samas peavad need olema asjakohased ning looma sinu ettevõtte kontole väärtust.

Kasuta vajadusel Instagrami jaoks mõeldud äppe. Instagrami pilt peaks olema piisavalt hea ja huvitav, et seda pikemalt vaatama jääda. Kui sulle tundub, et sinu telefoni kaamerasilmast ja selle kvaliteedist jääb väheks, siis proovi mõnda Instagrami jaoks spetsiaalselt mõeldud fototöötluse äppi. Tasuta äppidest on näiteks Instaframe ja tasulistest (aga ka mitte väga kallistest) on näiteks Picfx, mis maksab ligi kaks dollarit ehk alla kahe euro. Instagrami fototöötluse äpp tasub end ära, sest tulemus on tõesti pilkuköitev. Instagrami haldamise puhul tasub kaaluda äppi Later, mis aitab sul lihtsa vaevaga planeerida oma postitusi. Lateri puhul on võimalus lihtsamat varianti proovida tasuta, professionaalsema kogemuse saamiseks tuleb maksta, kuid ka mitte väga palju.

Mõõda, mõõda ja veel kord mõõda! Siinkohal ei väsi ükski turundusega tegelev inimene kordamast, et alati tuleb tehtud tööd mõõta. Oluline on näha, kui tulemuslikud on postitused olnud, kelleni ja paljudeni on pilt või video jõudnud. Eriti oluline on see juhul, kui on postituste eest ka makstud ehk kas raha on olnud seda väärt ja analüütiliste andmete põhjalt teha järeldusi järgmisteks kampaaniateks ehk mis läks hästi, mida järgmisel korral kasutada, mida mitte, mida saaks muuta ja/või paremini teha. Sotsiaalmeedias on tulemuste mõõtmine väga oluline. Instagrami andmeid on kõige parem mõõta juba äpile sisseehitatud analüütikasüsteemiga Instagram Insights. Samas on ka muid tasuta analüütikarakendusi, mida Instagrami jaoks kasutada saab nagu näiteks Simply Measured, Iconosquare ja Union Metrics.

Kui sul tekkis huvi, kuidas Instagram kõige paremini oma ettevõtte jaoks tööle panna, siis võta meiega ühendust info@digiturundus.ee.

 

Teksti allikad:

Piltide allikad: