30 nippi, kuidas sotsiaalmeedia enda jaoks tööle panna

Postituse eeldatav lugemise aeg 16 min

 

Sotsiaalmeedia nipid 2018

Sotsiaalmeedia on viimaste aastatega kasvanud aina suuremaks ja suuremaks. Kas oled tihtipeale mõelnud, et kuidas seda sotsiaalmeedias enda jaoks ära kasutada? Me proovime alljärgnevate nippidega olla abiks. Kui tekib küsimusi, siis võite alati kirjutada meile info@digiturundus.ee. Vastame hea meelega.

Lõpus lisatud PDF kujul slaidid

Sotsiaalmeedia nipid

  1. Esimese asjana pane paika oma eesmärk, kuhu soovid sotsiaalmeediaga jõuda. On selleks müügi tõstmine 40%, saada päringuid, teha brändingut või luua sellest klienditeeninduse üks osa. Valik on sinu. Oluline, et paneksid eesmärgi kirja ja järgiksid seda.

  2. Kes on sinu ettevõtte sihtrühm? Mõtle läbi, et kas need on noored, vanemad, mehed, naised või hoopis ärikliendid (väikeettevõtted, organisatsioonid jne). Kirjuta sihtrühm endal võimalikult detailselt lahti ja see aitab tulevikus asju teise vaatenurga alt näha.

  3. Mõtle läbi, mis kanaleid kasutad ja miks. Kõikides kanalites ei jõua olla ja ei peagi olema. Mõtle läbi, mis kanalites on Sinu kliendid igapäevaselt, nädalaset või kuiselt. Kaua nad seal aega veedavad? 5 min, 20 min? Kus asub eraklient ja kus asub äriklient? Ühtegi kuulikindlat lahendust ei ole sellele, kus on eraklient ja kus on äriklient, kuid pakume ühe mõtte.
    Eraklient enamasti – Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, Youtube, Reddit
    Äriklient enamasti – LinkedIn, Google, Facebook, Twitter, blogid, Youtube, Yelp, Foursquare, Reddit

  4. Nipid ja trikid sotsiaalmeeediaMis on Facebooki ja sotsiaalmeedia jaoks kõige olulisem?  Õiget vastust on raske öelda, aga teame, et engagement on Facebooki ja teiste sotsiaalmeedia kanalite jaoks kriitilise tähtsusega. Sellest sõltub, kui kaugele postitus jõuab ja kui kaua seda uudisvoos näidatakse.

  5. Mis aitab reachi suurendada? Reachi suurendamise parimaks abivahendiks on alati loosimised, kuid pikaajaliselt on tasuv väärt sisu, järjepidev töö, pildid, videod. Alati võib lisada ka killukese meelelahutust nunnude kassi- ja koerapiltide näol.

  6. Tea palju on sotsiaalmeedias kasutajaid, turuosa suurus (Allikas: Socialbakers.com)
    1. Facebook üle 680 000 (440 000 aktiivset kasutajat)
    2. Instagram üle 150 000 – 200 000
    3. LinkedIn üle 150 000
    4. Youtube 380 000,  nr. 2 otsingumootor Eestis

  7. SotsiaalmeediaKoostage postituste plaan erinevates kanalites. Soovitame koostada kas nädalase, kuise, kvartaalse või koguni aastase plaani, kus oleks kirjas, mida, millal, miks ja mis üleskutsega postitate. Nagu öeldakse on eesmärk ilma plaanita on unistus

  8. Facebooki algoritm – Edgerank. Hea oleks, kui teaksid, mis osadest Facebooki algoritm koosneb. Teisisõnu võib panna selle valemisse [Postituse nähtavus = skoor (klikid, read more, video vaatamine) x kaal (like, share, comment, reactions, tag) x ajastus] (kui kaua aega tagasi postitatud). Soovitame alati igat algoritmi osa võimalikult palju saada. Täna muutub algoritm pidevalt ja soovitame hoida ennast uuendustega kursis

  9. 5-3-2 või 4-1-1 reegel Facebookis. Esimest 5-3-2 reeglit kasutades, postita 5 postitust kellegi teise poolt loodud(seotud teemad), 3 postitust sinult endalt(informatiivne, uudised, blogid, videod, meelelahutuslik) ja 1 personaalne (SocialFly) või teise puhul postita 4 üldise infoga, 1 brändiga seotud ja 1 müügile suunatud postitus) (WSI). Samas võid alati koostada endale sobivama süsteemi, aga meelde tasub jätta valem: enne paku väärt sisu ja seejärel saad müüa.

  10. Korralda erinevaid mänge – küsi kommentaare, lase inimestel üksteist tagida, lehele like panna jms. (Boonuseks saad lisaks ka turu-uuringu)

  11. Kasuta Facebooki päises atraktiivset ja löövat Cover photot, videot või slideshow’d. See loob silmapaistva esmamulje.

  12. Kui korraldad kampaaniaid, siis loosi välja enda firmaga seotud auhindu, kui võimalik. Kui mitte, siis proovi leida midagi vajaminevat. Ära loosi Iphone välja. Lisaks soovitame kampaaniad korraldades kutsuda üles inimesi tagima, kommentaarima, jagama ja lehele like panema.

  13. Kasuta erinevaid tööriistu ja õppematerjale, mis aitavad sinu lehte analüüsida või postitada. Näiteks Agorapulse, Buffer, canva.com, bit.ly, animoto.com, www.Jonloomer.com jt

  14. Mis on Sinu mõõdik? Kas like, kommentaar jagamine? Pigem mõõda CTR (click-through-rate) ja Facebookist kodulehele tulnud liiklust, sh päringuid ja müüke.

  15. Hastag, hastagidHastagid – leia enda ettevõtte, valdkonna või sihtrühma kõnetavad märksõnad. Nende abil oled nähtavam inimestele ja ka otsingumootoritele

  16. Kas oled olnud jännis sisu loomisega? Pean tunnistama, et ise olen samas olukorras olnud. Samas uue sisu leidmiseks saab kasutada erinevaid viise  – nt. liitudes erinevate uudiskirjadega, gruppidega Facebookis, LinkedInis, teha enda Google Alertside märguanded

  17. Videotel võiksid olla subtiitrid või video algus peaks olema väga kaasahaarav. Põhjus on lihtne. Facebook paneb enamik videod autoplay peale ja need on suure tõenäosusega helita. Seega on sinu ülesanne kuidagi tähelepanu saada.

  18. Mõtle läbi pealkirjad – kas need ütlevad sulle midagi, on need mõjusad? Me soovitame lisaks kasutada erinevaid numbreid, märksõnu jms. Näiteks 7 vinget tööriista, mis tõstavad käivet 2korda või 10 tasuta videot, mis aitab aega säästa.

  19. Kasuta vana sisu uues kuues. Tihtipeale unustame ära, et oleme kirjutanud juba samal teemal. Äkki saab kasutada seda sama artikli ja kirjutada natuke juurde ning tulemus ongi see, mida soovisid. Seejuures hoidsid kokku aega ja raha, mis oleks selle peale kulunud. Alati võib jagada ka mõnda vana lugu, mis on taas popiks saanud. Leidlikkus aitab alati.

  20.  Kasuta analüütikat, sest see aitab sul paremini aru saada, mis postitused töötavad, mida inimesed hindavad, millal on parim aeg postitada, palju mittefänne sinu postitust nägi jne. Lisaks saad Facebookist ja mujalt ka analüütikat alla laadida. Uuri, vaata ja testi mis toimib ja mis mitte. Tulemused võivad üllata.
  21. Uuri palju postitab või kui hea engagement on Sinu konkurendil Facebookis kasutades watch pages tööriista. Lisaks tuleb Facebooks varsti välja infoga palju mingi leht postitab (Socialmediatoday)

  22. Mis on Sinu parim postituse tüüp– Facebooki analüütikas näed, et mis postituste tüüp – pilt, video, link või staatus töötab kõige paremini. Eelkõige just reachist ja engagemendist lähtudes. Selle abil näeme, et mis tüüpi postitused jälgijatele meeldivad, mida postitada ja mida Facebook ise eelistab. Täna on selleks kindlasti video, sest selles osas soovib Facebook Youtubele kandadele astuda.

  23. Kasuta erinevaid reklaamivõimalusi ja -lahendusi – Näiteks on täna üks parimaid ja efektiivsemaid sotsiaalmeedia reklaamimisviise Facebook remarketing, mis aitab huvilistele taaskord reklaami näidata ja custom audience, mis aitab kindlale sihtgrupile reklaame näidata (kasuta pixelit). Nt. kõik, kes külastavad sinu kodulehte.  Siinkohal aitavad Facebook ads ja Business manager.
    Teine oluline soovitus on kasutada erinevaid reklaamiformaate. Näiteks carousel, videoreklaamid, canvas, slideshow jne.

  24. Testi erinevaid reklaame – Meie soovitus on katsetada reklaami tehes mitme reklaamiga, sest kunagi ei tea, mis töötab ja mis mitte. Näiteks võib olla üks reklaam teistest mitu korda odavam või palju paremini vaadatavust saavutada. Seetõttu kasutage reklaamide loomisel vähemalt 2-3 erinevat reklaami. NB! Kasuta ka pixelit.

  25. SisuturundusSisuturundus – hakka kirjutama just nendel teemadel, mis sind kõige rohkem huvitavad ja õige pea leiad, et su blogi loeb kuus üle 1000 inimese. Kas poleks paha? Selleks on vaja luua blogi, hakata sinna väärtuslikku, kasulikku, harivat ja vajalikku sisu kirjutama, seda võimalikult hästi jagama ja varsti võibki olla sul väga suur lugejaskond. Kõik me oleme kuskilt alustanud. Head näited Eestis on SEB pank, Boost Yourself ja mujal maailmas Coca-Cola ning GoPro.

  26. Tee ristturundust – üks viis, kuidas sisu jõuab suurema hulga ja erinevate inimesteni on postitada sisu erinevates kanalis, kuid just selle kanali vaatenurgast ja sihtrühmast lähtudes. Näiteks jaga Instagrami sisu Facebookis, LinkedIni sisu Youtubes jms.  Selle eesmärk on suurendada oma sisu levikut. Soovitame siinkohal hinnata tulemuslikkust ja ajakulu.

  27. Instagrami engagement – Kui kasutada täna Instagrami, siis tegelikult näeme, et like’de ja kommentaaride arv on mõnevõrra suurem, kui Facebookis. Põhjuseid on tuhandeid, kuid peamine idee on selles, et postitused jõuavad suurema protsendini inimestest kui Facebookis ja teisalt inimestele meeldib visuaalne sisu. Seega kui täna on aega, raha ja muid ressursse (nt. visuaalne toode), siis Instagramis digiturunduse tegemine tasub ennast suure tõenäosusega ära.

  28. Hoia ennast uuendustega kursis – Ole kursis kõikide sinu jaoks oluliste kanalite uuendustega ja võimalustega. Näiteks täna saab sihtida oma lehel teatud sihtrühmale, luua kiire slideshow piltidest või teha Instagramis live ning küsitlusi.

  29. Lugu on kõige tähtsam – Jutusta oma lugu, brändilugu, narratiiv, mis aitaks kõnetada sinu sihtrühma või potentsiaalseid kliente. See aitab aru saada sinu ettevõtte tegemistest, väärtustest, missioonist, visioonist, tootest/teenusest jne. Uuri lähemalt Econsultancy blogist

  30. Ole järjepidev – Kui sa alustad sotsiaalmeediaga, siis mõtle enne mitu korda läbi, et mis sa seda teed. Nagu vanarahvas ütles, et 9 korda mõõda ja üks kord lõika. Ole jätkusuutlik kõikides sotsiaalmeedia tegevustes, mida alustad ja ette võtad. See viib lõpuks sihile

Nagu lubatud lisame siia ka slaidid, mida saad alla laadida siit


Allikad:

Pildid:

  • Flickr.com
  • Pixapay.com
  • freegreatpicture.com

Veiko on Digiturunduse strateeg, kes tegeleb peamiselt digiturunduse, Google Adwordsi, analüütika, e-posti ja teiste lahenduste arendustega. Vabal ajal kirjutab klientidele kasulikke blogilugusi ja koolitab inimesi internetiturunduse teemadel.