9 põhjust miks digiturundus on niivõrd oluline ja miks pead seda tegema

Postituse eeldatav lugemise aeg 11 min

DigiturundusInternetiturundus on oma olemuselt turunduseesmärkide saavutamine läbi digitaalse tehnoloogia ja seejuures on see üks kuluefektiivsemaid turunduskanaleid. Digiturunduse kasutamine on eriti kasvanud viimasel kümnendil, kui juurde on tulnud palju erinevaid tehnoloogiaid ja võimalusi, kuidas veelgi rakendada. Näiteks taasturundus (remarketing), mobiilsed aplikatsioonid jpm.

Miks aga digiturundus nii oluline on? Peamine põhjus on selles, et inimesed veedavad täna internetis rohkem aega kui kunagi varem. 2015. aasta uuringus selgus, et eestlased veedavad keskmiselt 2 tundi igapäevaselt internetis surfates. Kui see aeg juba nädala ja kuu lõikes mõelda, siis on see vastavalt 14 ja 60 tundi, mis on inimese ajast väga suur osa.

See on ka peamine põhjus, miks peaksid juba täna internetiturundust tegema – tuleb olla seal, kus on ettevõtte kliendid.

Peamised põhjused miks kasutada digiturundust:

  • Inimesed on internetis ja veedavad seal peamiselt aega. Kui aastal 1995 oli 1% kogu maailma inimestel ligipääs internetile, siis täna on see 40% ja see arv on kiiresti kasvamas. Seejuures kasutab internetti 3,5 miljardit inimest, Eestis on 2015. aasta seisuga ca 1,1 miljonit internetikasutajat ehk 88% rahvastikust( 16-74 aastast). Lisaks on Facebookis üle 600 000 eestlase. Samas tuleb arvestada eespool mainitud fakti, et keskmine eestlane veedab kuni 2 tundi päevas internetis.
  • Digiturundus on kuluefektiivne. Uuringute järgi lausa on internetiturundus tunduvalt kuluefektiivsem Digiturundustraditsioonilisest meediast ja seda lausa mitmeid kordi. Alustavatel ja väikestel ettevõtetel kellel pole miljoni euroseid turunduseelarveid on parim viis kasutada e-turundus lahendusi nagu sotsiaalmeedia, otsingumootorite optimeerime (SEO), Adwords, e-postiturundus jms. Digitaalsetes kanalites on alati väiksema eelarve testida, seejärel mõõta ja saada teada, mis kanalid töötavad ja mis mitte ning seejuures väga kiiresti.
  • Inimesed ostavad järjest rohkem e-poodidest. Tänapäeva inimesed on muutunud võrdlemisi mugavaks ja kiire elu juures oskavad nad hinnata oma aega. Uuringute järgi on e-kaubandus aasta-aastalt tõusnud (e-kaubandusliidu uuring). Lausa 41% internetikasutajatest teevad täna ka internetipõhiseid oste ja 2016. aastaks ennustatakse e-kaubanduse käibeks kuni 1,80 triljonit eurot (statista.com/). Seega tasub mõelda, kust sinu sihtrühm ostab omale tooteid ja kuidas saate veel rohkem olla inimestele kättesaadavad, mugavavamaid ja kiiremad. Lisaks on mõtlemiskoht ka see, kui ettevõttel on olemas füüsiline pood, kas siis ei peaks avama samaaegselt ka e-poe.
  • Kas bränd internetis olemas. Täna ütlevad paljud inimesed, et kui ettevõtet ei oleks internetis, siis pole seda olemas. Põhjus on selles, et inimesed soovivad ennem tehingu tegemist saada ettevõtte kohta võimalikult palju informatsiooni. Eriti oluline on internetis esindatud olla just ettevõtetel, kelles sihtrühm on Y ja Z generatsioon. On selleks töötajate info, majandustulemused, tehtud tööd või muu oluline info, mis aitab tekitada potentsiaalsetes klientides usaldusväärsust.
  • Digiturunduse tasuvus. Online turundus genereerib täna tihtipeale suuremat ROI ehk investeeringu tasuvust. Näiteks osaledes messil kulub ettevõttel tunduvalt rohkem ressursse, kui teha reklaami internetis ja sihtida oma sihtrühmale õiget sõnumit. Muidugi kõik sõltub valdkonnast, mastaapidest ja paljudest muudest teguritest.
  • Mobiiliturg on kõige kiiremini kasvav turundus.Esiteks on Google 2016. aastal on vastu võtnud mitu olulist Mobiiliturundusmuudatust, mis mõjutavad ettevõtete kodulehti otsingumootoris, kui ei ole olemas mobiilset kodulehte. Uudisest saad lugeda Google Webmasteri blogist.
    Kõige värskema uudisena hakkas Google alates novembrist indekseerimise juures arvestama mobiilseid lehti desktopi lehtedele. Mida see tähendab? See tähendab maakeeli, et kui ettevõttel puudub täna mobiilne leht, siis teie veebileht võib kukkuda kodulehe otsingus märgatavalt. Täpsemalt saab lugeda Google Webmasteri blogist.
    Teiseks on mobiiliturundus kõige kiiremini kasvav turg üldse, sest 49% kogu digitaalse reklaami kuludest läks 2015. aastal mobiilsele turundusele ja 2019. aastaks kasvab see kuni 73%-ni.
    Kolmandaks ei ole mobiilne koduleht enam nice to have, vaid must have. Põhjused on ka eespool mainitud, kuid osades valdkondades ületab mobiilsete kasutajate hulk juba tavaarvuti hulga. Seega on väga oluline olla kliendi jaoks tema soovitud kanalis olemas.
  • Sisuturunduse kasvav osakaal.Viimastel aastatel on turundajate seas väga populaarseks muutunud just Siuturundussisuturundus. Miks? Põhjus on tegelikult väga lihtne. Sisuturundus genereerib 3 korda rohkem „leade“ , kui traditsiooniline „outbound“ suunatud turundus ja maksab seejuures 62% vähem. Lisaks on see kanal sinu enda nägu ja kontrolli all. Teiseks on sisuturundusel väga suur roll just B2B turundusel, kus klient ei osta peale esimest külastust ja soovib ettevõttest rohkem teada. Seeläbi loetakse kodulehel erinevat sisu ja eelkõige blogi, kus on võimalik kirjeldada oma teenuseid ja häid näiteid erinevatest vaatenurkadest.
  • Internetis on võimalik mõõta. Digiturundusese üheks suureks eeliseks on seal olevaid tegevusi, kampaaniaid ja muid turunduskanaleid on võimalik analüütika abil mõõta. Näiteks saate kodulehele lisada Google Analyticsi, mis mõõdab, kes teie lehel käivad, mida nad teevad, kust kanalitest tulevad kliendid ja päringud.
  • Saad ise katsetada ja testida. Täna on olemas mitmesuguseid erinevaid tarkvarasid ja analüütikatööriistu, mis aitavad ettevõttel testida missugune sõnum, pilt või veebileht töötab paremini ja missugune mitte. Traditsioonilise reklaami puhul peab näiteks enne ajalehe trükki minekut kõik paigas olema ja hiljem muuta ei saa, kuid internetiturunduses on see võimalik. Lisaks muutmisele saate rohkem teada ka oma potentsiaalsete klientide kohta.

Mida siis järeldada? Kokkuvõttes peaks digiturundus tänapäeval olema iga ettevõtte turundustegevuste osa ja kasutama seda enda ettevõtte kasvatamiseks. Lisaks on digiturunduse, eriti mobiiliturunduse osakaal kasvamas suurema kiirusega ja seetõttu on oluline kasutada neid kanaleid, kus on teie kliendid.

Kui soovid alustada digiturundusega ja ei tea, kust alustada, siis kirjuta  info@digiturundus.ee meile ning me jagame hea meelega oma teadmisi ja kogemusi. Aitame viia Su turunduse järgmisele tasemele.

 


Allikad:

Veiko on Digiturunduse strateeg, kes tegeleb peamiselt digiturunduse, Google Adwordsi, analüütika, e-posti ja teiste lahenduste arendustega. Vabal ajal kirjutab klientidele kasulikke blogilugusi ja koolitab inimesi internetiturunduse teemadel.