Olen üsna kindel, et ettevõttes, kus Sa töötad (või mida juhid) on olemas oma koduleht ja kasutuses vähemalt üks sotsiaalmeediakanal (Facebook, Twitter või LinkedIn). Tõenäoliselt mõõdad Sa ka nende kanalite tulemuslikkust.
Täna räägin ma Sulle küll sotsiaalmeediast, aga mitte Facebookist või Twitterist, vaid blogidest ja blogimisest. Algul, kui blogid üldse tekkisid, kasutati neid peamiselt oma isiklike tunnete, mõtete ja arvamuste väljendamiseks. Põhimõtteliselt pidasid inimesed online’is oma isiklikku päevikut. Täna on blogide maailm tohutult kasvanud ning ka nende kasutusvaldkond on rohkesti laienenud ja muutunud.
Endiselt eksisteerivad näiteks elustiiliblogid (isiklikku elu kirjeldavad), kuid sellesse mitmekesisesse maailma on lisandunud veel reisiblogid, beebiblogid, kokandusblogid, stiiliblogid ja ilublogid. Sealhulgas on nimistusse juurde tulnud ka ettevõtete blogid. Tegemist on seda tüüpi blogidega, kus ettevõtted jagavad sisu nimelt oma sihtrühma silmas pidades. Samuti on ettevõtetel võimalus ka juba olemasolevatesse blogidesse (nt toitlustusettevõtted kokandusblogisse, tehnikaettevõtetel IT-ga seonduvatesse blogidesse jne) reklaami müüa.
Loed ja mõtled, et milleks mulle seda blogi ikkagi tarvis on? Või, et miks ma peaksin maksma kellegi igapäevaelust kirjutavasse blogisse paigutatava reklaami eest? Praegused kanalid ajavad ju ka asja sama hästi ära?
Tegelikult võib blogi avaldada ettevõttele üllatavalt suurt positiivset mõju. Kuidas ja mis mõju? Toon Sulle järgnevalt välja 7 põhjust, miks Sinu ettevõte peaks tegelema blogiturundusega ja mis kasu see sulle, kasumile, klientidele ja külastajatele toob.
1. Teemakohase ja sihtrühmale suunatud sisuga on võimalik ettevõttel luua või kasvatada olemasolevat kliendibaasi
Blogid on muutunud aja jooksul üha populaarsemaks sisuturunduse vahendiks turundusgurude tööriistakastis. HubSpoti 2016. aasta statistika kohaselt on just blogi sisu loomine 60 protsendi turundajate jaoks sisuturunduse osas prioriteetide tipus ning samuti 60 protsenti ettevõtetest, kes tegelevad blogiturundusega saavad endale rohkem kliente, kui need, kes seda ei tee. Lisaks saavad need ettevõtted, kes tegelevad blogiturundusega kuni 60% rohkem lead’e, lihtsamalt öeldes potentsiaalseid kliente.
Kui Sa kirjutad oma sihtrühmale huvipakkuval teema või pakud temale kasulikku teenust või jagad temaga olulist informatsiooni, siis võid kindel olla, et ta kas:
- a) tuleb sinu lehele uuesti tagasi;
- b) ostab sinu toodet/teenust;
- c) loeb sinu loodud sisu teine kordki;
- d) teeb kõike, mis punktides a, b ja c kirjas.
Asjakohase sisuga, ekspertarvamuste jagamisega ja väärtuslike nõuannetega on sul võimalik näidata, et just Sinu ettevõte on selle ala tippspetsialist. See tõstab Sinu ettevõtte usaldusväärsust ja võimalust võita üha enam kliendi poolehoidu. Kui tekib poolehoid, tekivad ka kliendid.
2. Suhtle otse blogis oma sihtrühmaga ja tugevda sellega oma ettevõtte imagot
Blogi annab võimaluse kommentaariumis oma sihtrühmaga sõna otseses mõttes mõtteid vahetada. Postitustes lugejatele küsimusi esitades, saad kutsuda üles inimesi teemal kaasa mõtlema ja rääkima.
Juba see, et Sa kirjutad oma lugejatele on hea, aga ka oma lugejate kommentaaridele kaasa mõtlemine ning nendega diskuteerimine näitab selgelt seda, et Su ettevõte on huvitatud just tema ideedest. Ka lugejate küsimustele ja muredele vastates näitad, et ettevõte on tema jaoks alati olemas. See tõstab kliendi silmis Sinu ettevõtte väärtust.
Kasuta seda võimalust targalt, ära unusta ja ära ignoreeri oma (potentsiaalset) klienti.
3. Blogi ja SEO käivad käsikäes
Blogimine ja ettevõtte reklaam teistesse blogidesse kasvatab sinu nähtavust, kodulehe külastatavust ja sissetulekut. Kui sa hoiad oma blogi ajakohase ja teed regulaarseid postitusi ning toodad sisu vastavate märksõnadega, on sul võimalik otsingumootorite kaudu tulla nähtavale esimeste tulemuste hulgas (ka see postitus on üheks selliseks näiteks).
Põhimõtteliselt tuleb oma blogi optimeerida otsingumootoritele (Google, Yahoo, Bing jne) vastavaks ehk kasutada SEO tehnikaid (loe selle kohta lähemalt siit).
Nagu ka varasemas SEOst rääkivas blogipostituses kirjutasime, soovitame Sul panustada suurema osa SEO tegevusest just sisuturundusele, sest näiteks Google hindab värsket sisu väga kõrgelt. Ühe võimaliku variandina ongi luua just blogi ja pidevalt värskendada selle sisu.
Iga uus postitus blogis tähendab ettevõtte jaoks otsingumootori tulemustes head/kõrget kohta ja aitab kogu kodulehe sisu otsingumootoris tõsta.
Toon ühe näite: Oletame, et Taavi soovib leida turundusettevõtet, kes looks tema firmale kampaanialehe. Taavi sisestab Google’i otsingumootorisse märksõna „turundus, kampaanialeht“.
Kui sa oled oma blogis teinud ühel või teisel teemal sissekande või kasutanud oma postitustes vastavaid märksõnu, leiab ta otsingutulemustes Sinu ettevõtte ühtede esimeste seast. Kui sa ei ole eriti tihe lehe/blogi sisu värskendaja, lükkab Google Sinu saidi otsingutulemustes kaugemale.
Seega, pea meeles – Google’ile meeldib värske sisu!
Hea teada: TechClienti info põhjal blogidega toimetavatel ettevõtetel on otsingumootoritest leitavaid lehekülgi 434%(!) rohkem lehekülgi, kui nendel firmadel, kes blogi ei pea.
4. Blogi tegemine ja selle pidamine on väga soodne
Mis teeb blogimise väga heaks turundusvahendiks on see, et tegemist on praktiliselt tasuta reklaamipinnaga oma ettevõttele ja võimalusena saada üha rohkem külastajaid enda lehele. Nii nagu eelmiseski punktis kirjutatud sai, siis otsingumootorite tulemustes on värske sisuga võimalik olla otsingumootorite otsingutulemuste tipus.
Kui nüüd võtta, et blogi on väga soodne teha ja seda on väga soodne pidada, siis on see kokkuvõttes väga soodne viis olla internetiavarustes palju nähtavamal kohal (mis tegelikult ei ole ju iseenesest alati lihtne, arvestades kui palju informatsiooni igapäevaselt veebiavarustesse peale tuleb ja seejuures tahad ju, et ettevõte teiste hulgast veidi paremini silma paistaks).
On väga palju erinevaid blogikeskkondi, millel on väga soodsad domeenitasud. Lisaks pakuvad paljud platvormid ka juba valmis saidi kujunduspõhja või soodsa raha eest lihtsaid blogi tööriistu, millega leht oma ettevõttele sobilikuks kujundada. Mõned head blogikeskkonnad on näiteks WordPress Blog (soovitatav, lihtne ja mugav), Drupal ja Joomla. Kaks viimast on küll keerulisema ülesehitusega (nende kohta saad lähemalt lugeda siit).
5. Võimalus on panna teised blogid enda ettevõtte numbrite kasvatamiseks tööle
Kui sa aga üldse ei taha ise kirjutada või pole ajalist ressurssi blogi pidamiseks, siis on teine võimalus veel, kuidas blogisid enda ettevõtte kasuks rakendada. Osta juba olemasolevatesse blogidesse reklaami.
See tähendab seda, et kui soovid, et inimesed külastaksid just Sinu lehekülge, on võimalik osta populaarsemate blogijate lehekülgedele reklaamipinda. See on üsna sarnane reklaami ostmisega uudisteportaalidesse, kuid Eestis leidub ka väga suurte lugejaskondadega erinevatesse kategooriatesse jagunevaid blogisid. Nii saad sihtida soovitud sihtrühma.
Mingit kindlat statistikat pole Eesti blogide kohta ilmunud, kuid hiljaaegu avaldas Õhtuleht loo Eesti populaarsematest blogijatest, kes rääkisid oma blogikülastuste arvudest. Üks tuntumaid blogijaid Mallukas tõi välja, et tema blogi vaatamiste arv küündib kokku miljonitesse kordadesse (vaatamisi augustis 1,9 miljonit). Ilublogijal Anna Elisabethil on vaatamisi kokku aga 3,5 miljonit (augustis 92 000).
Tegemist on küll tegelikult kulukama variandiga, kui ise blogi pidada, kuid tehes koostööd blogijaga jõuad sa kindlasti ka tema lugejateni. Igal juhul teed sellega oma ettevõtte nähtavamaks, ka tõuseb lugejate teadlikkust Sinu tegemistest ja võib juhtuda, et äratad lugejates huvi ettevõtte kohta rohkem teada saada.
Kuidas toimida? Pane paika reklaamistrateegia ja eelarve. Vali blogi. Võta blogiomanikuga ühendust ja paku, et ta kajastaks mingil perioodil sinu ettevõtte reklaami oma saidil. Leppige kokku koostöös ja tingimused.
Paar populaarsemat blogidesse ostetavat reklaamivarianti (paljude hulgast) on:
- a) pay per click reklaam;
- b) toodete või teenuste review’d (ülevaated, kasutajakogemus).
Mõlemal variandil on nii plusse kui miinuseid. Pay per click tähendab seda, et iga kliki eest maksad sa blogi omanikule raha. Mida rohkem klikke, seda suurem summa maksta, kuid seejuures suureneb sellest ka su ettevõtte lehe külastatavus ja nähtavus.
Toodete ja teenuste ülevaadete puhul on plussiks aga see, et sellega saab oma tootele ja teenusele väga head ja suurt tähelepanu. Miinuseks võib selle puhul osutuda see, et toodete ja teenuste ülevaated lähtuvad blogija subjektiivsest arvamusest. Võib juhtuda, et sinu toode või teenus võib positiivsete tagasiside asemel saada hoopis hävitava hinnangu. Seega on tegemist üsna riskantse variandiga.
Kuid kui oled nõus selle riski võtma ja sinu toodet või teenust kiidetakse, on see jällegi suurepärane reklaam. Boonuseks on, et see jääb internetiavarustesse veel pikaks ajaks üles. Kui keegi peaks märksõnade järgi otsingut tegema, siis leiab otsingu sooritaja, huviline ülevaate Sinu pakutavast teenusest või tootest lihtsa vaevaga üles.
6. Ära unusta mõõta ja analüüsida!
Mõõtmise ja analüüsimisega jõuad sa oma blogiga veelgi kiiremini tulemusteni. Nii nagu iga kanaliga, tuleb mõõta blogi eesmärki ja edukust. Ehk siis, kas tehtud tööl on tulemusi ja kuhu edasi peaks liikuma.
Selleks, et meelitada ligi potentsiaalseid kliente, tuleb luua efektiivne plaan, kuidas oma blogi kasvatada. Selleks tuleb teada, kui palju on igapäevaselt ja iga kuu külastajaid, kui palju on korduvaid ja uusi külastajaid ning palju muud. Nendest andmetest lähtuvalt saad Sa edaspidi oma postitusi veelgi paremini planeerida ja postituste populaarsust analüüsida. Ka seda, mis teemad lugejatele rohkem huvi on pakkunud, saab andmetest järeldada.
Paljudele nendele küsimustest annab vastuse statistika ja tulemused. Selleks tuleb kasutada häid tööriistu, mis meile vastused tagavad. Mõned head tööriistakanalid analüüsimiseks on Google Analytics, Clicky, Open Web Analytics, Piwik, Kya ja SumoMe Content Analytics.
7. Blogi ei pruugi anda kohest tulemust, kuid pikas perspektiivis annab üks hea blogi ettevõttele rohkem juurde, kui ära võtab!
See lause võtab põhimõtteliselt kokku kogu eelneva jutu. Kui blogid enda kasuks tööle panna, võib su ettevõte saavutada suurema nähtavuse, usaldusväärsuse ja seekaudu mõttekaaslaste kui ka kliendibaasi numbrikasvu. Sealt edasi juba ettevõtte tulemuste numbrilise kasvu ja nii edasi. Blogi puhul tuleb lihtsalt varuda aega ja kannatlikkust ning tubli toimetamisega on üsna pea näha ka tulemusi.
Postituse lõpetan ma aga ühe vahva infograafikuga, kust leiab blogimise kohta head ülevaatlikku statistikat. Kuigi see on suuresti USA-põhine, on see siiski värvikas ja manab kiire pildi blogiturunduse kasvavast trendist ning selle peamistest kasuteguritest visuaalsel kujul http://www.techclient.com/blogging-statistics/.
Kas Sinu meelest on ettevõttel blogi tarvis? Millised on Sinu arvates blogimise kasutegurid ettevõtetele?
Kui soovid alustada blogiga või teha blogi abil sisuturundust, siis võta meiega ühendust info@digiturundus.ee
Autor: Marie Kukk
Kaasautor: Veiko Ristissaar
Allikad:
http://www.hubspot.com/marketing-statistics
http://www.firstpagemarketing.com/blog/the-importance-of-blogging/
http://www.sproutcontent.com/blog/19-reasons-why-your-business-should-be-writing-a-blog
https://makeawebsitehub.com/choose-right-blogging-platform/
http://www.bloggingwizard.com/analytics-tools-for-bloggers/
http://www.ohtuleht.ee/765980/blogi-on-minu-elu
http://www.bloggingwizard.com/analytics-tools-for-bloggers/
http://www.techclient.com/blogging-statistics/
Fotode allikas:
Pixabay.com
Wordclouds.com, erakogu