2024. aasta on pikalt käinud ja hea oleks vaadata, mis digiturunduses käesoleval aastal toimunud on. Suure tõenäosusega on käesoleval aasta tehisintellekti võidukäik, kuid kas mingid tehnoloogiad või turundussuunad on veel muutunud? Loe lähemalt artiklist
Tehisintellekti (AI) võimalusi tuleb juurde
Eelmine aasta oli suur AI aasta, eriti turunduses ja 2024. aasta on näidanud samuti, et tegemist on suur AI aastaga. Kindlasti tuleb arvestada, et palju on niisama hype-i ja erinevaid algfaasis olevaid lahendusi, aga samal ajal liigub AI maailm ja lahendused kiirelt edasi. Järjest tuleb välja uusi lahendusi ja kasutusvõimalusi, mida me hetkel veel ei oska ette nähagi. Näiteks on pead tõstmas järjest enam tekst videoks lahendusi nagu Runway, Veed jpt
Kindlasti kasvab erinevate Ai võimaluste arv käesoleval aastal ja seda on näidanud nii Google kui ka Open Ai uue tekst-videoks Sora lahendusega. Seega tööriistade arv kasvab ja erinevaid lahendusi ajasäästmiseks ja tegevuste optimeerimiseks tuleb juurde.
Soovitus: Mõelda ettevõtetel läbi mõelda, millised AI lahendused aitaksid ettevõttel turundustegevusi kõige paremini optimeerida ja pakkuda oma klientidele veelgi paremat kogemust.
NB! Kirjutasime eelmine aasta ka ülevaate AI tööriistadest, mida digiturundajal igapäevaselt vaja läheb või võiks proovida.
2. Veebilehe küpsistega seotud lahendused on kiires muutumises
2023. aasta lõpus teavitas Google, et liigub vaikselt küpsisevabade lahenduste (Cookieless) poole ja esmasena on plaan on leida uued lahendused nn. third-party ehk kolmanda osapoole küpsiste kasutamiseks.
Küpsiste kasutamise järjest rangemate piirangute tõttu peavad turundajad leidma uusi viise, kuidas sihtgruppe jälgida ja analüüsida. Google Consent v2 on üks sellistest uuendustest, mis mõjutab oluliselt digiturunduse strateegiaid, kuna ettevõtted peavad kohanema uute regulatsioonide ja tarbijate kasvavate privaatsusnõuetega.
Google Consent v2 – mis see on ja miks on oluline
Google Consent Mode on Google’i välja töötatud raamistik, mis võimaldab veebilehtedel kohandada, kuidas nad koguvad, kuidas neid vahetavad ja kasutavad kasutajate andmeid vastavalt nende nõusolekule. See tähendab, et veebilehed saavad jätkuvalt koguda olulist statistikat ja teha sihipärast turundust, austades samal ajal kasutajate privaatsuse valikuid.
Varasemalt võis kasutada ühte nõusoleku bännerit veebilehel, aga nüüdse uuenduse järgselt peavad veebilehed pakkuma kasutajatele võimalust valida, millist tüüpi andmeid nad on nõus jagama. See tähendab, et nõusolekut tuleb küsida eraldi analüütika, reklaamide personaliseerimise ja muude funktsioonide jaoks.
Muudatus puudutab kõiki veebilehti ja digitaalseid platvorme, mis kasutavad Google’i teenuseid, nagu Google Analytics 4 või Google Ads. See tähendab, et praktiliselt iga digitaalse kohalolekuga ettevõte peab oma nõusoleku küsimise protsesse uuendama, et vastata Google’i nõuetele.
Ettevõtted, kes antud lahendust kasutusele ei võta, võivad ennast leida olukorrast, kus nende juurdepääs Google’i teenustele on piiratud või isegi peatatud.
Soovitus: Seadistage Google Consent Mode v2 ja viige oma veebilehed vastavusse uute nõuetega, et säilitada juurdepääs kriitilistele andmetele ja turundusvõimalustele.
3. Influencer turundus jätkuv kasv ja UGC trendid
Influencer turundus pole kuhugi kadumas; vastupidi, see valdkond jätkab kasvu. Analüütikud on toonud välja, et kui 2020. aastal oli turuosa suuruseks maailmas 9,7 miljardit, siis 2023. aastaks oli kasv juba 21,1 miljardit dollarit Teiseks ettevõtted mõistavad üha enam autentsete häälte väärtust ja teevad koostööd sisuloojatega, et sihtrühmi paremini kaasata. Kasutajate loodud sisu (UGC) stiilis videod muutuvad samuti oluliseks, kuna need loovad usaldusväärsust ja suurendavad brändi nähtavust. Lisaks tänu nendele saab ka leida parimad sisuformaadid, mis teie ettevõtte sihtrühmale korda lähevad. Viimasel ajal on näha UGC-stiilis videoreklaame, mis on muutunud populaarseks nii digireklaamides kui ka televisioonis.
Ühe näitena suureneb siin TikToki roll, mille roll on aasta-aastalt suurenenud ja suunamudijaid on aastatega sinna aina juurde tekkimas.
Soovitus: Palgake suunamudija või proovige oma ettevõtte sees leida inimene, kes toodab kvaliteetset sisu (sh USG) ettevõtte tegemistest, toodete/teenuste, telgitaguste jt huvitavate teemade osas.
4. Interaktiivne turundus sündmustele ja live videotele
Interaktiivsus on muutumas üha olulisemaks, eriti sündmuste, seminaride ja live-videote puhul, kus vahetu suhtlus aitab luua tihedamat sidet sihtrühmaga. Sotsiaalmeediaplatvormid, nagu Threads Euroopas, on toonud turundustavadesse olulisi muudatusi, mis viitavad sellele, et sotsiaalmeediast saab järjest enam otsingumootorile sarnane kanal. Kasutajad otsivad sotsiaalmeediast teemat või brändi, mille kohta nad soovivad rohkem teada saada. See suund sunnib turundajaid optimeerima oma sisu nii, et see oleks kergesti leitav ja haaraks kasutaja tähelepanu kohe.
Soovitus: Planeerige oma sisustrateegia nii, et see hõlmaks interaktiivseid tegevusi ja optimeerimist, eriti oluliste sündmuste kajastamiseks. Nii saate olla sihtrühmale nähtavam ja kaasavam.
5. Sotsiaalmeedia kasv kiireneb ja mõju suureneb
Täna teavad kõik, et ilma sotsiaalmeediata ei saa ja nii see tõesti on. Sotsiaalmeedia on muutunud SEO-le järjest sarnaseks kanaliks, kus optimeerimine ja alt-textide kasutamine mängivad järjest suuremat rolli. Tänu AI-le on sotsiaalmeedia sisu loomine ja analüüs muutunud palju efektiivsemaks. Näiteks võimaldavad AI-tööriistad sisuideid genereerida, postituste ajastust planeerida ja tulemusi analüüsida. Samuti eelistavad platvormid järjest rohkem autentset ja brändiga seotud sisu, mis näitab brändi ehtsat poolt.
Nagu iga aasta on näha trendi ka järjest autentsema sisu järgi erinevates kanalites. Näiteks kui inimesed on oma näo ja nimega ekraanil, siis selle mõju (ja loodetavasti ka levik) on tavapärassemast suurem või siis näitate ettevõtte telfitaguseid.
Soovitus: Optimeerige oma sotsiaalmeedia profiilid ja sisu, kasutades märksõnu, alt-texte ja AI-tööriistu. See aitab teie postitustel jõuda laiema publikuni, tetida erinevaid ideid ja suurendada orgaanilist nähtavust
6. Reaalajas ja selle lähedane andmete kasutus turunduse tegemiseks + analüütika
Andmete kasutamine reaalajas on kriitilise tähtsusega ettevõtetele, kes soovivad oma turundustegevust maksimeerida ja olla pidevalt kursis sihtrühma vajadustega. Andmete analüüsimise osas peaksid ettevõtted investeerima andmeanalüüsi tööriistadesse, mis võimaldavad neil jälgida ja analüüsida tarbijate käitumist reaalajas, nt Google Analytics 4, Hotjar, UX ja A/B testimise tööriistad. See aitab mõista, millised tooted või teenused on hetkel populaarsed ning kuidas neid paremini esitleda ning mida kliendid tegelikult soovivad.
Lisaks mängivad suurandmed (big data) ja tehisintellekt olulist rolli andmete töötlemisel ja analüüsimisel. Need tehnoloogiad võimaldavad ettevõtetel tuvastada mustreid ja suundi, mis aitavad prognoosida tulevasi tarbimistrende ning kohandada turundustegevusi vastavalt sellele. Näiteks leiate google analyticsist kõige otsituma toote või teenuse, mille osas on turul toimunud plahvatuslik kasv ilma, et info oleks teienei jõudnud.
Soovitus: Investeerige andmeanalüüsi tööriistadesse, et kohandada oma turundustegevusi ja pakkuda klientidele personaliseeritud sisu, mis vastab nende hetkesoovidele.Tehke ka personalile koolitusi Google Analyticsi ja teiste analüütika tööriistade osas.
Kokkuvõttes on 2024. aasta esimene poolaasta olnud juba üsna toimekas ja uusi lahendusi, turundusuundi tuleb aina juurde. Soovitus on neid testida ja leida nende seast parimad ning nendega edasi minna. Tehisintellekti tööriistade kasutamine ja erinevate ideede genereerimine on kõigest üks viis turundustegevust optimeerida, kuid neid on omajagu veel ja soovitame erinevaid tööriistu, AI assistente ja lahendusi katsetada.
Allikad: