Kodulehe optimeerimine edasijõudnutele – muuda lugejad õnnelikuks!

Postituse eeldatav lugemise aeg 11 min

 

Seo edasijõudnuteleSoovid Google’i otsingumootorile rohkem meele järgi olla? Leida end otsingutes esimese kolme seas?

Järgneva 9 punktiga jagan sulle nõuandeid, kuidas parandada oma kodulehe nähtavust otsingutes ehk teha SEO-d. Kodulehe üle vaatamisel nö. SEO pilguga, paraneb ka veebilehe kasutajakogemus. Kõik muudatused, mis muudavad teie külastajad õnnelikumaks, muudavad ka otsingumootorid rõõmsaks.

Seega – SEO = õnnelik lehekülastaja!

Sellest artiklist leiad:

  • 9 võtet, kuidas parandada oma lehe leitavust;
  • Miks eelistada longtail märksõnu lühikestele?
  • Abistavad tööriistad SEO parandamiseks
  • Ja palju muud.

1. Vali märksõnad strateegiliselt…

Õigete märksõnade valimine on korraliku SEO alustala. Ilma selleta on hea plaan juba ette hukule määratud.

Näiteks märksõna „kasutatud autod“. Seda võivad otsingumootorisse tippida nii need, kes soovivad osta kasutatud autosid, kui ka oma autot müügile  panna soovivad inimesed. Jah, võid vastu vaielda, et kui jutt on kasutatud autode ostmisest, siis minnakse otsemaid Auto24.ee lehele, kuid see ei tähenda, et peaksid juba eos alla andma.

Seega, vali oma märksõna hoolikamalt. Juba veidi parem on „kasutatud autode müük“. Kui aga müüd vaid Audisid, pane „kasutatud Audide müük“, „kasutatud autod Audi“ jne.

Google otsing ise annab ka vihjeid, mida täpsemalt leida püütakse.

Google otsing seo

2.  …ja ära üle pinguta.

Kui su soovitud märksõnadele on tugev konkurents, tasub mõelda, kas peab kõik su kodulehel olevad tekstid punnitades neile sõnadele optimeerima. Kui konkurent on seda teinud juba pikemat aega, võib esialgu raskeks minna tema troonilt löömine.

Seega oleks mõistlik proovida ehk alternatiivseid märksõnu, teise nurga alt ja/või keskendudagi pikematele – longtail – märksõnadele. Igasugu tööriistu ka nende genereerimise ideedeks on mitmeid. Nende puhul on konkurents kindlasti madalam, samas tänu täpsemale sihtimisele konversioon aga parem.

3.  Räägi inimkeeles

Võime mõelda oma toodetele ja teenustele igasugu kõlavaid nimesid, kas aga otsitakse ka nende sõnade kaudu? Jäätmevedu – prügivedu, inventariseerimine – mõõtmine, suhkrupilt – tordipilt, UGC – kasutaja loodud sisu. Mõtle, mis „keeles“ räägib su peamine persona.

4.  Järgi rangelt originaalsuses reeglit

See tähendab seda, et võimalusel väldi alati sama teksti kopeerimist mõne teise URL-iga lehele. Nt kui pead blogi oma ettevõtte lehel ja samal ajal pakud nende edasiavaldamist ka teistele.

Siia alla kuulub ka see, kui sa ei ole oma lehel URL-iga järjepidev. Kui meie jaoks võivad tunduda need ühed ja samad lehed, siis Google vaatab neid eraldiseisvatena:  www.sinufirma.ee, sinufirma.ee, http://sinufirma.ee, https://www.sinufirma.ee .

Tööriistad dubleerivate tekstide otsimiseks:

Mida teha, kui on vaja sama artikkel avaldada ka mujal?

See puudutab tihtipeale edasimüüjaid. Lihtne on ju lihtsalt copy-paste tootja saadetud info e-poodi panna ja sisu ongi olemas. Pea meeles aga, et kui sa ei ole ainus selle toote edasimüüja, võivad sarnaselt käituda ka teised. Keda siis Google eelistama peaks?

Seega tuleb kasutada canonical URL-i. Sellega saad ära määrata, mis leht on selle teksti puhul peamine, ja seega sa ei vähenda selle teksti väljavaateid Google rankingus.

5.  Sea korda oma lehel navigeerimine ja sisemised lingid

Saidil navigeerimine omab suurt rolli otsingumootorite poolt lehele antava tähtsuse määramisel. Kui üks leht on lingitud mitmel teisel sinu lehel, saab PageRank aru selle lehe suuremast tähtsusest. Seeläbi tõstab ta lehe esilekerkimise tõenäosust ka vastavate otsingute puhul.

Paljud ettevõtjad ei oma ülevaadet, milline on nende veebilehe siseste linkide voog. Seetõttu ollakse lähemal uurimisel tihtipeale  üllatunud, et nö. vähetähtsad lehed (nt kontakt) söövad ära suure osa PageRank voolust.

Navigeerimise optimeerimiseks, sisemiste linkide struktuuri ja PageRank voo parendamiseks alusta nende revideerimist nt SiteLiner’i või Screaming Frog’iga. Vaata, millised on vähemolulised, vähema tekstiga lehed, mis neelavad enamuse sissetulevatest linkidest.

Seejärel kasuta noindex koodi, millega ütled otsingumootorile, et neid lehti ei indekseeriks. Ja lisa nofollow koodid. Sedasi suunad sa PageRanki voo neile lehtedele, mis tõepoolest olulised on.

6.  Pealkirjade sildid ja meta kirjeldused

Pealkirjade sildid on väga olulise tähtsusega SEO rankingu algoritmile. Seega optimeeri nii need, kui ka meta kirjeldused ja vaata, et nad oleksid sisuga relevantsed.

Kumbki neist ei tohiks olla ei liiga pikk ega ka liiga lühike. Mõnede uuringute soovitusel võiks see jääda 50-60 tähemärgi juurde.

Kuigi Google alles hiljuti pikendas meta kirjelduste suurust 320 tähemärgini, ei soovita mitmed eksperdid kiirustada praeguse kirjelduse pikendamisega, kui sellega praegu rahul oled.

Kodulehe optimeerimine ja elemendid title, meta ja url

7.  Teised lehesisesed faktorid

Rankingu algoritmi mõjutavad veel headingud (H1), sisu pikkus, sisesed ja välised lingid, reklaamid, pildid, teksti küljendus ja mitmed muud tegurid.

8.  Lehe laadimise kiirus

Taaskord faktor, mis mõjutab otsimootori järjestust. Samuti on see suur mõjur huvilisest kliendiks saamise juures. Näiteks Amazonis tähendaks lehe laadimise kiiruse 1 sekundiline aeglustamine 1,6 miljardi suurust kaotust aastas. On leitud ka, et lehe laadimise kiirus 8-lt sekundilt 2-le, tõstab konversiooni 74%!

Lehe kiirust ja soovitusi saad vaadata nt:

  • Pingdom – saad lehe kiiruse ja ideed, mida parandama
  • Google – saad nõuanded, mida peaksid parandama

Kasuta saadud andmeid selleks, et optimeerida pilte jms, mis põhjustavad pikka laadimisaega.

9.  Ära osta linke – teeni nad välja!

Sissetulevate linkide tähtsust Google rankingus on raske alahinnata. Seega võib nii mõnelgi tekkida kiusatus neid kuidagi lihtsamalt hankida, nt ostmise teel. Tegemist on aga reeglitevastase teoga. Ja kui kord sellega vahele jääd, ei lõppe see kindlasti mitte Google otsitulemuste esilehega J

Selle asemel loo kvaliteetset sisu, mida soovitakse ise edasi linkida.

 

Lisamõtted

 

Sellest artiklist said teada kuidas parandada oma kodulehe optimeeritust ja nähtavust Google otsingumootori jaoks. Millised on peamised kitsaskohad ja millega peab arvestama lehe tehnilise poole pealt.

Kui sul on lisamõtteid, jaga neid julgelt allolevas kommentaariumis!

Artikli autorid Brit Mesipuu ja Veiko Ristissaar

Veiko on Digiturunduse strateeg, kes tegeleb peamiselt digiturunduse, Google Adwordsi, analüütika, e-posti ja teiste lahenduste arendustega. Vabal ajal kirjutab klientidele kasulikke blogilugusi ja koolitab inimesi internetiturunduse teemadel.