Google’i reklaamiteenus on täna nimetuse all Google AdWords ning on saanud paljudele ettevõtetele edu võtmeks. Väikestele ettevõtetele on AdWords tõhus vahend saada enda leheküljele liiklust juurde, oma tooteid turundada ja seekaudu lõpuks ka oma müüki kasvatada. Lisaks unistab iga äri, et just tema teenus oleks leitav Google’i otsingumootori esimesel leheküljel. On ju nii?
Kui inimene midagi otsib (toodet, teenust), siis tõenäoliselt teeb ta seda Google’i kaudu. Selleks, et olla klientidele leitav ja nähtav, tulebki siinkohal mängu AdWords. See võimaldab kliendil jõuda suurema tõenäosusega just Sinu ettevõtte toote või teenuse juurde.
AdWordsi puhul on tegemist lihtsa pay-per-click teenusega, mis annab võimaluse luua ja kuvada oma ettevõtte reklaame Google’i keskkonnas. Reklaamid on Google’is nähtavad otsingumootori tulemusena. Kui kasutad just neid märksõnu, mida võiksid ka sinu potentsiaalsed kliendid kasutada, oled otsingumootoris kiiresti ja kergesti leitav.
Google AdWords on lihtsasti kokkuvõetav kolme punktiga:
- Inimesed kasutavad otsingusõnu, et leida teatud toodet või teenust.
- Kui Sinu valitud otsingusõnad kattuvad potentsiaalsete klientide omadega, siis ilmub Sinu reklaam/veebileht Google otsingumootoris esimeste hulgas orgaaniliselt leitavate otsingutulemuste peal või kõrval.
- Inimesed klikkavad suurema tõenäosusega Sinu reklaami/veebilehe peale, et sooritada ost või leida rohkem infot.
Kui see Sind veel ei veennud, siis toon veel välja mõned põhjused, miks Sa peaksid AdWordsi kasutama ja miks see ikkagi kasulik on.
AdWords on mõõdetav ja paindlik ning teeb Sinu ettevõtte igati nähtavaks
Väga head mõõtmisvõimalused on põhilisemateks internetiturunduse eelisteks traditsioonilise turunduse (TV, print) ees. AdWordsi pay-per-click on üks parimaid tulemuste allikaid. AdWordsi tulemused näitavad kohe ja põhjalikult, mis turundustegevus töötab ja mis mitte.
AdWordsiga on võimalik mõõta klikkide arvu (CTR), muutuste reitingut, ühe kliki hinda (CPC), tehingu tasuvust (ROI), veebilehe liiklust, müüki, millised märksõnad ja pealkirjad töötavad kõige paremini, mis ajal töötavad reklaamid kõige paremini ja palju muud.
Kõige parem viis oma andmete töötlemiseks on siduda oma kampaaniad Google Analyticsiga. See annab võimaluse saada nii lihtsamat kui ka põhjalikumat ülevaadet oma kampaania käekäigust.
AdWords on paindlik. On palju võimalusi kohandada kampaaniat vastavalt oma eesmärkidele ja vajadustele.
AdWordsis saab:
- Spetsiifilisi otsingusõnu määrata, mille järgi sinu ettevõte Google’ist üles tuleb – võimalus määrata täpsed otsingusõnad, mille peale kampaania reklaam otsingumootorist välja tuleb
- Reklaamipikendused – annab võimaluse otsingutulemuste all tuua välja kõik olulise informatsiooni, toote pildi, kontaktinfo kuni mitmete linkideni, mis viivad Sinu lehele.
- Sihtrühmapõhine – saad määrata oma sihtrühma asukoha, aja, keele brauseri või seadmekasutuse põhjal.
- Võimalus kasutada haardeulatusest väljas olevaid lehekülgi – muidu reklaamidele suletud Gmaili, Youtube’i ja paljusid muid partnerite lehekülgi on võimalik AdWordsiga oma reklaamipinnaks kasutada.
- Võimendada rahalise ressursiga oma nähtavuse võrgustikku – see aitab luua ja suurendada teadlikkust Sinu ettevõtte brändist.
Google AdWords tekitab olukorra, et Sinu ettevõtte kodulehte külastanud inimene, näeb ka pärast hiljem mujal veebisaitidel (uudisteportaalid, Facebook, appid) Sinu reklaame. Sedasi oled ka edaspidi neile üha rohkem nähtav.
Google Adwords pakub võimalust inimeste mobiilsete vahendite kaudu oma ettevõtet positsioneerida. Näiteks, kui keegi otsib söögikohti, siis tuleb just Sinu kohvik talle lähedal oleva toitlustuskohana otsingumootoris esimeste hulgas ette.
Kasuefektiivne
AdWordsiga maksad Sa ainult nende klikkide eest, mida on vajutatud ja kulutad täpselt nii palju, kui ise soovid ja oled nõus maksma. Kõige tähtsam on aga see, et AdWordsiga professionaalselt läbi käies muutub Su makstud kliki hind ajas optimaalsemaks. See tähendab, et näed oma lehel liiklust üha enam, aga kliki hind sellest ei tõuse.
SEOst kiirem
SEO puhul võib minna mitu kuud enne kui mingeid muutusi ja tulemusi märgata on. AdWordsiga on aga teisiti. Nii kui AdWordsi kampaaniaga live’i lähed, hakkavad reklaamid koheselt ilmuma ja näeb ka tulemusi. Tänu kiirusele on Sul samas aega jõuda järeldusteni, kui efektiivsed on Sinu määratud otsingusõnad. Edaspidi saab neid kasutada ka efektiivse SEO kampaania loomisel.
Palju siduvam
Google arendab pidevalt AdWordsi, et see oleks üha parem. Vahepeal märgati Google’is, et toodete reklaamid listi- ja pildikujul ning videosisesed reklaamid YouTube’is toovad veelgi rohkem klikke. Omavahel seotud reklaamid tähendavad veelgi rohkem tasuvust Google’ile ja samuti ka turundajatele.
YouTube’il on üle ühe miljardi unikaalse külastuse kuus, samuti üle mitme miljardi vaatamise päevas. Kui võrdled seda otsingumootoritega, siis nemad jäävad nende numbrite võrdluses teisele kohale. Seega, miks ei peakski keegi tahtma oma reklaami sinna paigutada.
Kampaania soovitatakse jaotada kolme väljundi vahel:
- Mobiilne otsing
- Display Network (ehk grupp, milles on üle kahe miljoni veebisaidi, video ja appi, kus AdWordsi reklaamid ilmuda saavad)
- Google’i otsingumootor
Reklaamikulud saab ise kontrolli all hoida
AdWordsi puhul on ka see hea, et kampaaniale saab seada maksimaalse summa reklaamile päeva kohta. See aitab mõista, kui palju ressurssi on kulutatud ja võrrelda selle eest saadud tulemustega. See annab võimaluse oma kampaania eelarvet sättida nii, et peaks muretsema eelarve ületamise pärast. Eelarvet saab vastavalt sättida ja vajadusel suurendada/vähendada. Sellega on võimalik jõuda paljude kontaktideni lühikese ajaperioodi vältel.
Kui oled pay-per-click maailmas uus ja mõtled, kui palju või suurelt AdWordsi eelarvesse panustada, siis vaata siia! Siin on väike matemaatiline tehe, mis aitab sul asja selgemaks saada.
Näiteks on hea alustada 20-40 euro pealt ja siis vaadata edasi, kuidas kampaania kulgeb. Näiteks reklaamiklikitavuse sagedus. Vastavalt sellele saab juba ise hiljem redigeerida, kas suurendada summat või piisab vähemast.
Mõned head näpunäited veel:
Google AdWordsiga peab reklaamitav leht olema optimeeritud. Pealkiri peab olema sama, mis maandumislehel. Maandumisleht peab olema lihtne ja täpne ning Google AdWordsis õigesti seatud. Testi oma AdWordsi lehte iga kuue nädala tagant, et kõik vajalikud töötaks.
Võid kindel olla, et ka Su konkurendid kasutavad Google AdWordsi. Ainus viis, kuidas nendega konkureerida, on AdWordsiga liituda.
Kas kasutad juba Google AdWordsi? Kui ei, siis aitame Sind selles meeleldi. Võta aga julgelt ühendust!
Teksti allikad:
5 Reasons Your Business Should Use AdWors, Forbes – https://www.forbes.com/sites/johnrampton/2014/03/29/5-reasons-your-business-should-use-adwords/#25e5f8a44a06
Top 5 Benefits of Google AdWords, Hello Spark – http://hellospark.com/en-us/blog/top-5-benefits-google-adwords/
Why Does My Small Business Need Google AdWords? Wishpond Blog – http://blog.wishpond.com/post/77711920097/why-does-my-small-business-need-google-adwords
How to find your perfect Google Adwords budget, SeoCustomer.com – https://www.slideshare.net/HenrikJensen4/how-to-find-your-perfect-google-adwords-budget
Fotode allikad:
Google AdWords, Wikimedia Commons – https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Google_AdWords.svg
Pay-per-click, Pixabay.com – https://pixabay.com/p-2309108/?no_redirect
Google’i otsingutulemused sõnale digiturundus, kuvatõmmis – https://www.google.ee/?gws_rd=ssl#q=digiturundus
Google sülearvutis, Pexels.com – https://www.pexels.com/photo/google-search-engine-on-macbook-pro-40185/
Kalkulaator, Pexels.com – https://www.pexels.com/photo/white-and-black-desk-calculator-on-white-graphing-paper-159804/
Näpunäited, Flickr.com – https://www.flickr.com/photos/132053576@N03/18721001439
Autorid:
Marie Kukk, Veiko Ristissaar