18 kodulehe optimeerimise tööriista

Postituse eeldatav lugemise aeg 9 min

 

Kodulehe optimeerimine, SEO tööriistadTänapäeval on turul väga palju erinevaid kodulehe optimeerimise ehk SEO tööriistu. Kõiki neid ei pruugi ise läbi proovida jõuda, sest tahaks muude asjadega ka tegeleda. Seeõttu koostasimegi nimekirja levinumatest SEO tööriistadest. Kui ei ole varem SEO-ga kokku puutunud, siis loe mis see on ja kuidas käib kodulehe optimeerimine.

Näiteks kui täna soovib uus ettevõtte kodulehte teha, siis peavad nad arvestama saja erineva asjaga. Esiteks kas on sisu kodulehel piisavalt, piltidel on alternatiivsed-tekstid, analüütika on küljes, kas koduleht tuleb otsingumootoris välja ja palju muud. Kõik see võib olla alguses tohutult ajakulukas, aga siinkohal tulevadki appi erinevad tööriistad, mis aitavad aega kokku hoida.

Siinkohal annamegi 18 head tööriista, mida kasutada. Mõnusat katsetamist.

 

  1. Google’s Webmaster Tools/ Google Console – (tasuta) suurepärane ülevaade palju on teie kodulehe orgaanilis näitamisi, klikke, mis on positsioonid ja kui suur on otsingu CTR (ehk klikitavuse määr). Seejuures näeb neid päringuid ka lehtede, maade või seadmete lõikes.  Lisaks näete ka muud olulist info, mida Google teie lehe kohta ütleb. NB! Soovitame ühendada selle ka Google Analyticsiga
  2. Google märksõna planeerija – (tasuta) tegemist on ühe parima märksõnade otsingu tööriistaga, sest Googlel on tänu enda otsingumoorile väga hea ülevaade, mida ja kui palju otsitakse. Tööriista abil saate ülevaate palju sõnu otsitakse, kui suur on konkurents ja Google Adsi (loe lähemalt Google Adsi kohta) kohta saate märksõnade ja top positsiooni eeldatava hinna teada. Seega tasub see tööriist kindlasti esimeste seas ette võtta.
  3. SEMrush – (tasuta ja tasuline) väärt tööriist, mis annab ülevaate märksõnadest, backlinkidest (viited sinu lehele) ja palju muud väärtuslikku materjali.
  4. Ahrefs – (tasuline) üks parimaid SEO tööriistu, kus saab otsingumootoritele optimeerimise osas pea kõik kätte. Tööriist annab ülevaade sinu veebi kohta, linkide, soovitavate märksõnade ja isegi sisu osas.
  5. Spyfu – (tasuta ja tasuline) antud tööriista abil saab uurida, kui palju ja kuhu panustavad sinu konkurendid. Nt. Kas Google Adsi ja mis märksõnadele. Samas Eesti kohta võiks rohkem andmeid välja tuua.
  6. Screaming Frog SEO Spider – (tasuta ja tasuline) tegemist on ühe parima tööriistaga, mis annab kodulehe kohta üdini detailse ülevaate. Nt. Kodulehe pealkiri, meta kirjeldus, sisu, suunamised, pealkirjad ja nende pikkused. Tasuta versiooni probleemiks on see, et saab indekseerida ainult 500 lehte. Vaata Screaming Frogi videot
  7. Moz Pro tööriistad – (tasuline) tegemist on kõik ühes SEO tarkvaraga, kus saate ülevaate kodulehe hetkeseisust, märksõnadest ja paljust muudest SEO faktoritest.
  8. Google veebilehe kiiruse tööriist – (tasuta) niiöelda kopingdom-veebilehe-kiiruse-testhustuslik tööriist, mis annab ülevaate kodulehe kiirusest nii tavavaate kui ka mobiise vaate osas. Eriti soovitame vaadata mobiilset osa, kuna Google jaoks on mobiil viimasel ajal prioriteetsem.
  9. Pingdomi veebilehe kiiruse mõõtmise tööriist – (tasuta) alternatiivne Google veebilehe kiiruse mõõtmise tööriistad, mis näitab samuti kui heas seisus on koduleht. Näiteks, kui kiiresti laetakse kodulehte veebimajutuse või muust serverist, kui palju osiseid on vahemälus ja palju muud. NB! Erinevad uuringud on näidanud, et kui kodulehe laadimisaeg on pikem, kui 3 sekundit, siis iga lisasekundiga kaotatakse suur osa potentsiaalseid kliente.
  10. SEO Powersuite – (tasuta ja tasuline) suureapärane tööriist, mille kasutamisel saad hoida pilku peal oma kodulehe positsioonidel nii Eestis kui mujal. Kokku on selle tarkvaral 4 erinevat tööriista – kodulehe otsingumootori optimeerimise tööriist, veebiauditi tööriist, SEO konkurentide uurimise tööriist ja viimaks linkide ehitamise tööriist. Ise oleme oma ettevõttes kasutanud kõiki neid ja tuleb tõdeda, et need on lihtsad, kasutajasõbralikud ja igati kasulikud tööriistad.
  11. Raven tools – (tasuline) MOZ.comile sarnane rakendus, kus antakse ülevaade kodulehe optimeeritusest, märksõnadest, konkurentide seisust, backlinkidest ja paljust muust. Hea graafiline liides nagu Ahrefsil.
  12. SEO quake – (tasuta) Hea tööriist brauseri laiendusena, mis aitab saada hea ja kiire informatsiooni kodulehe hetkeseisu kohta. Nt. Kodulehe on-page elemendid ja muud olulised SEO faktorid. Ise soovitame soojalt, kuna annab kiirelt kätte vajalikud detailid veebilehe otsingumootirtele optimeerimiseks
  13. Wordtracker Scout – (tasuta) taaskord on tegemist brauseri laiendusega, kuid selle eesmärk on teada saada, mis märksõnadele on leht optimeeritud või kui palju teatud märksõnu lehel esineb.
  14. Ryte – (tasuta) hea kodulehe siseste (ehk on page) faktorite optimeerimise tööriist. Annab skoori, mis seisus leht on ja mis elementidega tuleks tööd teha. Lisaks saadab ka iga kuu raporti muudatustega.
  15. Hubsport Website Grader – (tasuta) väärt rakendus, millega saab lehe kiirelt ära analüüsida. Audit annab vastuseid lehe tulemuslikkuse, mobiili vaate, SEO ja turvalisuse kohta. Seega soovitame kindlasti vaadata, mis tulemuse saate ja mis elemendid vajavad tähelepanu
  16. Woorank – (tasuta) väga hea brauseri rakendus, mis suudab anda ülevaatliku auditi veebilehe optimeerimisest. Nt. on seal ülevaade märksõnadest, kodulehe tehnilistest elementidest, mobiilisõbralikkusest, kasutajamugavusest ja paljudest muudest olulistest SEO faktoritest. Soovitame julgelt antud tööriista kasutada.
  17. SEO Analyzer – (tasuta) see tööriist näitab ära, kui hästi on teie leht optimeeritud (lisaks annab ka soovitusi) ja näitab kui kiire leht on. Lisaks annab ülevaate erinevatest märksõnadest ja nende sagestustest lehel. Boonusena saate võrrelda oma lehte konkurentide omadega.
  18. Ubersuggest – (tasuta) antud tööriist, mille Neil Patel on loonud, annab väga hea ülevaate märksõna otsingumahust, sarnastest märksõnadest, märksõna konkurentsist ja kes juba on nende märksõnadega hästi optimiseeritud. Soovitan seda kindlasti alternatiivse tööriistana kasutada lisaks Google märksõna planeerijale.

Need olid mõned vähesed ja teada tuntud tööriistad ja see list ei ole lõplik. Kui sul on veel midagi lisada, siis kirjuta kommentaaridesse või info@digiturundus.ee

 

Kui sul peaks kodulehe otsingumootoritele optimeerimisega abi vaja minema, siis kirjuta info@digiturundus.ee

 


Allikad:

Veiko on Digiturunduse strateeg, kes tegeleb peamiselt digiturunduse, Google Adwordsi, analüütika, e-posti ja teiste lahenduste arendustega. Vabal ajal kirjutab klientidele kasulikke blogilugusi ja koolitab inimesi internetiturunduse teemadel.