Mis on SEO ja kuidas käib kodulehe optimeerimine?

Postituse eeldatav lugemise aeg 9 min

SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine on maakeeli orgaanilise liikluse suurendamine teie veebilehele läbi erinevate otsingumootorite. Tänapäeval on suurimateks otsingumootoriteks Google, Bing, Yahoo, Baidu ja teised otsingumootorid, mis annavad inimestele parimat võimalikku infot vastavalt tehtud päringule. Samas, kas meil on võimalik täna võimalik oma veebilehega saada potentsiaalsete klientide silmade alla Googles? Kiire vastus on jah, kuid lugege edasi.

Miks optimeerimine ikkagi nii oluline on?

Kodulehe optimeerimineIgapäevaselt tehakse sadu miljoneid otsinguid Googles ja seepärast on oluline oma veebilehega klientide jaoks olemas. Kodulehe optimeerimine on oluline eelkõige, kuna soovite oma veebilehele saada võimalikult palju potentsiaalseid kliente ja saada seeläbi rohkem päringuid.

Esmalt tuleb koduleht eelkõige nähtavamaks teha nii inimestele kui ka otsingurobotitele. Teiseks on see, et soovite otsingus olla oma kodulehega võimalikult eespool, sest täna otsivad inimesed esimese asjana toodet või teenust just otsingumootoritest. Viimasena võib mainida, et see on üks kuluefektiivsemaid meetodeid saada oma kodulehele võimalikult palju potentsiaalseid kliente.  Ühe suure argumendina võib mainida, et Google omab ca 68% otsinguturust. Seejuures Eestis võib see number olla veel suurem, kuna konkurente on vähem, kui mujal maailmas

Kuidas SEO üldse töötab?

SEOPõhimõtteliselt töötab otsingumootoritele optimeerimine järgmiselt: Googlel on olemas otsingurobotid, mis käivad internetis ringi otsides kõikvõimaliku sisu. Robotid toovad selle sisu kokku ühte kohta kokku, kus ehitatakse vastavate tulemuste abil indeks. Lõpuks kui inimene sooritab päringu, siis otsingumootori indeks käiakse läbi vastavate algoritmide abil ja väljastatakse kasutajale relevantsed tulemused. Kes soovib täpsemalt lugeda, siis selleks on kokku pandud googleguide.

“Kokkuvõttes on oluline, et kirjutate sisu just lugejast lähtuvalt, sest Google algoritmid lähtuvad just viimasest. Robotitele kirjutada pole mõtet.”

Otsingumootorite optimeerimine

Enne, kui läheme täpsemalt kodulehe optimeerimise juurde räägime põgusalt lahti ka, mida tähendab on page ja off page optimeerimine. Esimene neist tähendab kõiki lehesiseseid optimeerimise võimalusi nagu title tag, url, sisu, meta description jne.

Anname väikese loetelu, mis faktoreid peaks mõlema puhul jälgima. Kindlasti ei ole see nimekiri lõplik, aga need on ühed olulisemad asjad, millele tähelepanu pöörata

On page ehk lehesisesed

  • Sisu tootmine vastavate märksõnadega, näiteks blogi (Content)
  • Kodulehe tiitel (Title tag)
  • Kodulehe URL-de aadressid (URL)
  • Kodulehe kirjeldus, mis tuleb Googles URL-i all välja (Meta description)
  • Kodulehe pealkirjad H1, H2 ja H3 (headings and subheadings)
  • Mobiilisõbralik veebileht (mobiile friendly site)
  • Siselinkimine (internal linking)
  • Kodulehe kiirus (page speed)
  • Jpm.

Off-page ehk lehe välised tegevused

  • Palju on viiteid ettevõtte kodulehe ja kui kvaliteetsed need on (Outbound links)
  • Sotsiaalmeedia jagamised (Social signals)
  • Kodulehe domeeni vanus (Domain authority)
  • Muud tegevused

Kokkuvõttes soovitame panustada suurema osa SEO tegevusest just sisuturundusele. Põhjuseks see, et Google hindab värsket sisu väga kõrgelt. Ühe võimaliku variandina looge blogi, lisage tihedamini uudiseid või uuendage sisu.

Tehnilised tööriistad

Kindlasti mõtlete, et mis tööriistadega oleks soovitatav kõike neid tegevusi jälgida. Siinkohal pakumegi 3 tööriista välja, mis aitavad teie ettevõttel optimeerimisel mitu sammu edasi

Google webmaster toolsEsimene tööriist on Google Webmaster tool, mille konto tasub ära teha ja ühendada see kodulehega. Lisaks soovitame selle ka Google Analytics’iga ühendada. Webmaster Toolsi eesmärk on monitoorida ja anda ülevaade teie ettevõtte veebilehest Google silmis.  Boonusena annab see infot, mis otsingutega teie koduleht Googles välja tuleb, millele on klikitud ja keskmise positsioonid. Seega kokkuvõttes üsna palju ja olulist infot.

Järgmine tööriist on meie arvates üks parimaid WordPressi optimeerimise pluginaid – Yoast. See on väga võimalusterohke, küllaltki mitmekülgne ja paljude lisavõimalustega SEO tööriist. Teisena soovitame All in One pluginat, mis on samuti küllaltki võimekas, kuid võimalusi on eelmise pluginaga mõnevõrra vähem.

Kolmanda abimehena pakume välja ühe tasuta SEO monitoorimise lahenduse Traffic Travis, millel on muidugi ka tasuline osa olemas. Antud tööriista abil saate sisestada oma saidi, lisada sinna märksõnad, sitemapi ja muu info. Seejärel saate juba analüüsida märksõnade positsioone, tehtud tegevusi ja vaadata, kus on veel parandamisruumi.

 

Telli kodulehe SEO analüüs meilt tasuta ja aitame muuta Sinu lehe paremaks. Kirjuta info@digiturundus.ee

Digiturunduse spetsialistid aitavad teil vajadusel kodulehte optimeerida. Küsi lisa info@digiturundus.ee

Autor:
Veiko Ristissaar
Digiturundus OÜ strateeg


Allikad:

Veiko on Digiturunduse strateeg, kes tegeleb peamiselt digiturunduse, Google Adwordsi, analüütika, e-posti ja teiste lahenduste arendustega. Vabal ajal kirjutab klientidele kasulikke blogilugusi ja koolitab inimesi internetiturunduse teemadel.