Väikeste ja alustavate ettevõtete kolm suurt väljakutset turunduses

Väikeste ettevõtete juhid puutuvad tihti kokku turundusega seotud väljakutsetega. Juhid on vastutavad parimate talentide palkamiste ja nende väljaõpetamise eest. Samas peavad nad töötama ka selle nimel, et müüki kasvatada, palkasid ja makse maksta ning tegeleda ka klienditeenindusega.Kõige selle juures ei saa ära unustada oma ettevõtte turundamist, kuid tihtipeale juhtub, et muud tegevused vajavad selle kõrval rohkem tähelepanu. Kõik toimib valatult selle hetkeni kuni mõistad, et Sinu nähtavusest sõltub müük ja nõudlus toodete või teenuste vastu. Siinkohal tulebki mängu turundus.

Vaatame, mis on väikeste ja alustavate ettevõtete turundusega seotud kolm väljakutset ning mida saaks teha, et nendega paremini toime tulla või neid hoopiski vältida.

Väike kontaktibaas ja kontaktide loomine

Vital Marketing viis 7503 kliendi seas läbi uuringu. Valimi hulgas oli asutuse juhte, turundusjuhte ja -eksperte ettevõtetest, mille suuruseks 1 kuni 10 000+ inimest.

Uuringus osalenutelt küsiti, mis on nende ettevõtete jaoks kõige keerulisem ja olulisim turundusega seotud väljakutse.

26 protsenti vastanutest märkis, et nende suurimaks väljakutseks on kontaktibaasi kasvatamine ja uute kontaktide loomine (getting more leads). Samuti peeti keerukaks oma brändi loomist (11,74 protsenti) ja oma veebilehele suurema liikluse saamist (9,16 protsenti).

Allikas: Vital Marketing
Allikas: Vital Marketing

Selleks, et potentsiaalsete klientide osakaalu ja kontaktibaasi suurendada on vaja leida need inimesed, kellel on vaja midagi ära lahendada ning kelle jaoks just Sina saaksid lahendust pakkuda.

Kõigepealt tuleb paika panna oma ettevõtte sihtrühm. Samuti tuleb mõista, mis on see, mis eristab Sinu ettevõtet teistest toodete ja teenuste pakkujatest ning miks Sinu potentsiaalsed kliendid peaksid tahtma sinu teenust või toodet osta või tarbida. Selleks, et Sinu sõnum huvilisteni jõuaks, peab looma strateegia, võttes aluseks sihtrühma huvid.

Pixabay.com, marker, glass

HubSpot leidis, et 43 protsenti tarbijatest soovivad turundajatelt rohkem videoid, samas kui vaid 29 protsenti soovib näha rohkem blogipostitusi. Sellise statistika ja numbrite põhjal saaks juba midagi ette võtta ja hakata turundusplaani paika panema.

Oma turundustegevustes tuleb tagada ka oma investeeringute mõõtmine (ROI). Tegemist on turundustööriistaga, mis on üheks suuremaks väljakutseks turundustegevuses. Samas on tegemist ühe olulisima tööriistaga. ROI näitab ühe või teise turunduskampaania efektiivsust. Lisaks on ROI tugevalt seotud eelarvega: Kui ROId ei jälgi, ei saa ka eelarvet paika panna.

Kuid ROI jälgimine pole iga turundustegevuse puhul alati lihtne. Eriti siis, kui Sa ei jälgi turundustegevuse ja müügiraportite omavahelisi seoseid. ROI on tõestanud ennast, kui üks kindlamaid linke turundustegevuste ja müügitulemuste vahel.

Huvi pärast proovi näiteks seda ROI kalkulaatorit (klõpsa lingil), mis arvutab välja potentsiaalse ROI Sinu turundustegevuse ja investeeritud ressursi vahel.

Parima tulemuse annab muidugi konsulteerimine eksperdiga või oma ala spetsialisti palkamine, kes teab täpselt, kuidas turundustegevusi tulemuslikult ellu viia.

Ressurss ja teadmised

Paljude väikeettevõtete juhtide üheks suuremaks murekohaks on ressurss – ja mitte ainult rahaline. Ettevõte pole nii suur, et võtta tööle rohkem inimesi. Juhid ja olemasolevad töötajad peavad tegema ületunde ja tihti juhtub, et turundus jäetakse kõrvale. Aeg on raha ja seetõttu arvavad paljud ettevõtjad, et aega saaks palju tulemuslikumalt kasutada, näiteks oma klientide teenindamiseks.

Selleks, et turundus ei jääks tahaplaanile ja kõik tegevused saaksid siiski tehtud, tuleb koostada dünaamiline turundusplaan või –strateegia, mis peaks põhinema ettevõtte eesmärkidel. Turundusplaan peaks sisaldama inimeste arvu, tööülesannete jaotust ning kui palju ühe või teise ülesande/projekti peale aega ja raha kulub. Selleks, et turundusplaan koostada, tuleb paika panna strateegia, mis aitaks eesmärgid täide viia.

Ilma turundusplaanita kulutad ilma asjata nii aega kui ka raha. Ilma plaanita on Sul palju ideid, kuid raske on välja selgitada, kas tegemist on ettevõtte jaoks kasulike võimalustega.

Seega, turundusplaan hoiab sihi selge ja saad teada, kas lähened oma eesmärkide täitmise suunas ning aitab eelarve kontrolli all hoida.

Tehnoloogia ja sobivad kanalid

Väikeettevõtjatel pole tihti aega hoida end kursis turunduse ja (digi)tehnoloogia kõige uuemate trendidega, kuigi tuleks ja peaks. Lahendus oleks võtta endale keegi, kel on oskuseid, soovi ja aega nende teemadega spetsiaalselt tegeleda. Oluline on ajaga kaasas käia ja olla uute trendidega kursis, sest muidu on oht jääda teistest maha. Näiteks, kui Su ettevõtet pole sotsiaalmeedias, kuid 98 protsenti Sinu potentsiaalsetest klientidest on seal, siis ei too see Su ärile mingit kasu. Proovi panna (digi)tehnoloogia ja erinevad kanalid enda jaoks kasulikult tööle, sest sellega aitad kasvatada oma ettevõtet.

Kuid millist platvormi või kanaleid valida? Valik on suur. On, video, live streaming, live chat, Facebook, Twitter, Instagram ja nii edasi. Samuti on hinnatud ka traditsioonilisemad turundusmeetodid nagu e-mailiturundus ja ürituste korraldamine.

Kuidas olla kindel, et valid oma toote või teenuse turundamiseks õige(d) kanali(d)? – Mine sinna, kus on Sinu sihtrühm.

Kui Sinu sihtrühm ei kasuta Twitterit, aga on Facebookis, siis miks kulutada väärtuslikku aega ja raha säutsumise peale? Pühenda rohkem aega Facebookile.

Pakud tooteid, mida on tore pildile jäädvustada või teenuseid, mis on hästi näidatavad? Siis on just Instagram koht, kus olla.

Pole kindel, mida valida ja kus olla? Uuri näiteks välja, kus on Sinu konkurendid. See on üks viis teada saamiseks, kus olla, tegutseda ja ennast näidata.

 

Kas oled kokku puutunud väljakutsetega turundusvaldkonnas? Millised on Sinu hinnangul suurimad väljakutsed turunduses?

[contact-form-7 id=”661″ title=”Võta meiega ühendust”]

Teksti allikad:

Vital Marketing / 26% of Companies Agree This Is Their Top Marketing Challenge https://vtldesign.com/digital-marketing/survey-says-7503-reveal-biggest-marketing-challenge/

HubSpot / 8 of the Top Marketing Challenges Marketers Will Face This Year [New Data] https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/33820/5-major-challenges-marketers-face-and-how-to-solve-them.aspx#sm.0000ow2kumlbhd4ew0v2qa4929uu4

HubSpot / ROI Calculator https://www.hubspot.com/roi-calculator

CMK Marketing / 5 of the Biggest Marketing Challenges for Small Business Owners http://blog.cmkmarketing.com/5-of-the-biggest-marketing-challenges-for-small-business-owners

Business Daily / https://medium.com/business-startup-development-and-more/2017-top-5-small-business-marketing-challenges-76d348d6b54a

Fotode ja GIFide allikad:

Giphy / Challenge accepted GIF https://giphy.com/gifs/Ie2Hs3A0uJRtK

Giphy / Digital marketing GIF https://giphy.com/gifs/digital-marketing-social-media-seo-elite-cxv6d6l2vcgtG/

Pixabay / Marker, glass https://pixabay.com/en/hand-leave-marker-pen-glass-895588/